-افسر-و-سرباز-ارتش-از-زندان-طالبان-آزاد-شدند

نیروهای امنیت ملی ۸۹ تن به شمول ۶۹ افسر و سرباز ارتش را از زندان طالبان در هلمند آزاد کردند.

به گزارش افغان نیوز: نیروهای قطعه خاص امنیت ملی، در یک عملیات ۲۴ ساعته در ولسوالی باغران ولایت هلمند، ۸۹ تن را از زندان‌های گروه طالبان آزاد کردند.

دفتر مطبوعاتی والی هلمند در یک خبرنامۀ گفته است که این عملیات بالای دو زندان گروه طالبان صورت گرفته است که از این زندان‌ها، ۶۹ تن از افسران و سربازان ارتش همراه با ۲۰ غیر نظامی آزاد شده اند.

در خبرنامه آمده است که ۲۰ غیر نظامی که اکثرا جوانان اند به خانواده‌های شان سپرده شده اند. بر اساس خبرنامه دفتر والی هلمند، در این عملیات ۱۴ طالب نیز کشته شده و ۴۶ تن دیگر شان بازداشت گردید اند.

در این عملیات، ۱۲ موتر، ۴۲ موترسایکل، یک کارخانه مواد مخدر ،۷۷۲ کیلوگرام تریاک، و ۵۱۵ کیلوگرام هیروئین نیز از بین برده شده اند.

در کنار این، ۳ میل تفنگ‌چه، ۶ میل درازنوف، ۶ میل کلاشنکوف، ۲ میل راکت انداز با ۳۶ فیر مرمی، ۴ حلقه ماین ضد نفر و ۴ بمب دستی، ۲۵ شرید پیکا، ۱۷ فیر مرمی توپ ۸۲ ملی متری، ۱۰۷ فیر مرمی توپ دی سی، ۴ پایه مخابره آیکم، ۶ پایه تلیفون ثریا، و چند کارخانه ماین سازی گروه طالبان نیز از بین برده شده است.

در خبرنامه در مورد هویت سربازان و افسران ارتش که در بند طالبان بودند، چیزی گفته نشده است.

این بزرگ ترین دست آورد نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای امنیت ملی در یک ماه  اخیر در ولایت هلمند است که در آن شماری زیادی از سربازان و افراد غیر نظامی از بند طالبان رها شده و این گروه نیز ضربه جدی دیده است.

69 افسر و سرباز ارتش از زندان طالبان آزاد شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد