-هزار-بست-خالی-در-ادارات-دولتی-شناسایی-شد

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفته است که از ۵ سال قبل تا اکنون بیش از ۶ هزار بست خالی در ادارات وجود داشته است.

به گزارش افغان نیوز: احمدنادرنادری، رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی امروز چهارشنبه( 4 – دلو) در نشست خبری در کابل گفت:« 6682 بست سه و چهار وزارت ها و نهادهای دولتی از 5 سال گذشته تا اکنون خالی بوده است.»

آقای نادری افزود، بست های خالی مذکور در نتیجه ارزیابی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در هماهنگی وزارت خانه ها و ادارات، مشخص شده اند و به رقابت آزاد سپرده خواهند شد.

وی علاوه نمود، نهادهای دولت مکلف اند پیش از اعلام رسمی این بست ها، در قدم نخست نیاز موجودیت بست های یاد شده را برای سال 1397 تشخیص دهند.

او می گوید، ممکن است شماری از این بست ها در نتیجه نیازسنجی ها تعدیل شوند و به جای آنها مطابق نیازمندی های تشکیلاتی، بست های جدید با لوایح وظایف مشخص، طرح شوند.

وی خاطر نشان ساخت، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، حساب ویژه ی هر وزارت و اداره را در سیستم استخدام الکترونیک، به گونه ی جداگانه افتتاح می کند تا با بهره بردن از آن، بست های مورد نیازشان را ثبت کنند.

نادری تصریح نمود، بیشتر از 225670 متقاضی واجد شرایط امتحان جمعی استخدام، شناخته شده اند.

او می گوید، خالی بودن این تعداد بست ها به خدمات موثر و به موقع نهادهای دولت آسیب زده بود، و در برخی از موارد سبب نا رسایی ها درعرصه حکومت داری خوب، حاکمیت قانون و رشد متوازن اقتصادی گردیده بود.

نادری تاکید می ورزد که پر شدن این موقعیت های کاری به وسیله ی افراد مسلکی، کار آزموده و بربنیاد اصل عدالت و شایسته سالاری، ساختار اداری و شغلی کشور را شفاف، پاسخگو و موثر خواهد ساخت.

این درحالی است که شمارزیادی از جوانان خصوصا دانشجویان فارغ التحصیل می گویند که فساد اداری و عدم شایسته سالاری در پروسه استخدام بست های ادارات دولتی با گذشت هر روز بیشتر شده و برگزاری امتحانات تحت عنوان رقابت آزاد سمبولیک و نمایشی می باشند.

6 هزار بست خالی در ادارات دولتی شناسایی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد