-انتحاری-از-مرکز-آموزشی-طالبان-فارغ-شدند

مسوولان در ولایت سرپل فعالیت مرکز آموزشی طالبان را تایید کرده و می گویند که تا هنوز به تعداد ۶۰ فرد انتحاری از این مرکز فارغ شده اند.

به گزارش افغان نیوز: ذبیع الله امانی٬ سخنگوی والی سرپل در تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت: سرپل یکی از ولایات ناامن در کشور است که از شش ولسوالی این ولایت تنها یک ولسوالی آن امن میباشد.

وی افزود: در ولسوالی کوهستانات از مکاتب بحیث  مرکز آموزشی طالبان  کار گرفته میشود و استادان آن تروریستان خارجی هستند که تا هنوز ۶۰ انتحاری از این مرکز فارغ شده اند.

به گفتۀ آقای امانی؛ خانواده های داعش و طالبان در مرز میان ولسوالی صیاد و ولسوالی خوش تپه ئ ولایت جوزجان فعالیت دارند و در انجام یک عملیات که چندی پیش صورت گرفته بود، هراس افگنان خارجی که متعلق به کشورهای قزاقستان و ازبکستان بودند، دستگیر شدند.

آقای امانی می افزاید: بار ها از حکومت مرکزی برای راه اندازی عملیات در ولایت سرپل کمک خواستیم اما تا هنوز هیچ نوع همکاری صورت نگرفته است و حتی والی این ولایت به دلیل این بی توجهی سفری به ولایت کابل داشته است.  

 سرپل در شمال کشور از ولایت‌های نسبتاً نا‌امن به شمار می‌رود که طالبان و تروریستان ازبکستانی و قزاقستانی در برخی از مناطق ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند.

60 انتحاری از مرکز آموزشی طالبان فارغ شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد