طالبان-خانه-های-مردم-را-تلاشی-می-کنند

مقام های محلی از حضور طالبان در مرکز ولایت فراه خبر داده و تاکید دارند که این گروه، شب هنگام به خانه های افراد هجوم برده و مخالفان شان را به جا های نامعلوم انتقال می دهند.

به گزارش افغان نیوز: خیر محمد نورزی، عضو شورای ولایتی فراه، روز دوشنبه (۲۴ثور) به افغان نیوز گفت؛ بیشتر ولسوالی های این ولایت تحت تهدید امنیتی قرار داشته و گروه طالبان حتی فعالیت شان را در مرکز این ولایت نیز آغاز کرده اند.

وی افزود؛ این گروه، شبانه به خانه های مردم آمده و مخالفان شان را از بین میبرند و یا در جاهای نا معلوم انتقال می دهند.

آقای نورزی می افزاید؛ این گروه، سه روز قبل به یک قرارگاه نیروهای امنیتی که در مسیر شاهراه فراه-فرارود موقعیت دارد، یورش برده و ۴۵ سرباز را کشتند.

به گفته آقای نورزی، ولسوالی پرچمن این ولایت به صورت کامل زیر اداره طالبان قرار دارد و تنها 20 درصد خاک ولسوالی بالابلوک تحت حاکمیت دولت می باشد. پس از حملات گروهی اخیر طالبان بر چند ولسوالی فراه، نیروهای کمکی دولتی تنها 20 مخالف مسلح را از بین برده اند.

در عین حال، محمد ناصرمهری، سخنگوی والی فراه به افغان نیوز گفت: ولسوالی های خاک سفید٬ بکواه و قسمت های از ولسوالی بالابلوک این ولایت نیز با تهدیدات امنیتی روبرو هستند.

آقای مهری افزود؛ حدود یک ماه قبل نیروهای امنیتی به همکاری نیروهای هوایی کشور در ولسوالی های بالابلوک٬ بگواه، شینواری، لاش و جوین این ولایت عملیاتی را انجام دادند که یک فرد کلیدی گروه طالبان با ۳۵ تن دیگر کشته و۲۰ حلقه ماین نیز کشف و خنثی گردید. همچنان ۳ عراده موتر سیکل و ۲ عراده  سراچه مربوط به گروه طالبان نیز تخریب شده است.

وی تاکید ورزید که مخالفان مسلح بیشتر در ولسوالی های بالابلوک٬ خاک سفید و گلستان فعالیت دارند و در این اواخر حملات شان بر این سه ولسوالی افزایش داده اند.

قابل ذکر است که سه روز پیش، طالبان حملات گروهی را بر نیروهای امنیتی انجام دادند که دو طرف تلفات سنگینی را نیز متقبل شدند.

طالبان خانه های مردم را تلاشی می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد