-داعشی-در-سه‌ماه-کشته-و-بازداشت-شدند

مسوولان ریاست استخبارات طالبان می‌گویند که طی سه ماه گذشته بیش از ۶۰۰ جنگجوی گروه داعش کشته و یا هم بازداشت شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ خلیل همراز، سخنگوی ریاست استخبارات طالبان، امروز چهارشنبه( 19، عقرب) طی یک نشست خبری در کابل گفت که نیروهای امنیتی با تکنالوژی پیشرفته حکومت پیشین مجهز شده و نمی‌گذارند امنیت کشور مختل شود.

آقای همراز افزود که از زمان به قدرت رسیدن امارت اسلامی تا هنوز 600 تن از اعضای گروه داعش توسط نیروهای امنیتی امارت بازداشت و همچنان 33 تن دیگر از آنها کشته شده‌اند.

وی افزود؛ « در این مدت 82 اختطاف‌گر گرفتار شده و همچنان 12 تن را از چنگ اختطاف گران نیز آزاد نمودیم.»

سخنگوی ریاست اسختبارات طالبان همچنان از بازداشت 267 تن به اتهام جعل اسناد مانند تذکره و پاسپورت توسط وزارت داخله خبر داده گفت: دوسیه‌های افراد بازداشت شده جهت رسیدگی به نهاد‌های عدلی و قضایی سپرده شده است.»

در همین حال، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز در این نشست گفت: امارت اسلامی افغانستان در مقابل جنگجویان داعش بسیار جدی است و نمی گذارد آنها تهدید علیه امنیت مردم افغانستان باشند. برخی از آنها گرفتار و مجازات شدند و در تمام کشور به تعقیب دیگران آنها نیز هستیم. نیروهای امنیتی ما بیدار و هوشیار هستند و هر نوع تحریک داعش را در نقطه خنثی خواهند کرد.

او تاکید کرد که داعش به دلیل نداشتن حمایت مردمی در افغانستان نمی‌تواند تهدید برای امارت اسلامی و یا جهان از خاک افغانستان باشد. به گفته او، در سه ماه گذشته 21 مرکز مهم داعش در ولایات های کابل، ننگرهار، پروان، بلخ، هرات و برخی ساحات دیگر از بین برده شده اند. تلاش‌های ما برای ریشه کن کردن این گروه ادامه دارد.

این درحالی است که چندی پیش رسانه‌ها گزارش داده بودند: جنگجویان گروه داعش در ولایت جوزجان پرچم شان را بالا کرده اند؛ اما مسوولان امارت اسلامی می‌گویند که تهدید داعش در افغانستان کاهش یافته است.

600 داعشی در سه‌ماه کشته و بازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد