-درصد-شهروندان-با-عدم-مصئونیت-غذایی-روبرو-اند

مسوولان اداره ملی غذا و داروی حکومت سرپرست می‌گویند که ۶۰ درصد شهروندان کشور با عدم مصئونیت غذایی روبرو هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر عبدالباری عمر، رییس عمومی اداره ملی غذا و دارو امروز (چهارشنبه، ۲ سنبله) در نشست خبری با ابراز نگرانی از تولیدات و واردات داروهای بی‌کیفیت در کشور گفت که این اداره در تلاش است تا تولیدات و واردات داروهای با کیفیت را در کشور افزایش بدهد.

عمر افزود که طی چهار ماه گذشته ۵۴۶ کانتینر دارو و ۹ هزارو ۱۹۰ کانتینر مواد مواد غذایی وارد کشور شده که تست شان تکمیل شده است.

او می‌گوید که از ۸ بندر به افغانستان دارو وارد می شود و تیم‌های این اداره در بندر‌های کشور برای ارزیابی و آزمایش کیفیت داروها موظف هستند.

رییس عمومی اداره ملی غذا و دارو می‌گوید که تمامی شهروندان کشور باید از دارو و غذاهای با کیفیت استفاده کنند. به گفته او این اداره از تولیدات و واردات داروها در بازار نظارت می‌کند.

او افزود که در جریان یک سال گذشته ۲۷۳ عمده فروشی، ۵۱ شرکت و ۴ کارخانه جدید جواز فعالیت دریافت کرده که برای یک‌هزارو ۳۰۹  فارمسیست زمینه کار فراهم شده است.

داکتر لیو دپنگ، نماینده سازمان صحی جهان در این برنامه گفت که داروهای بی‌کیفیت مصئون جان انسان‌ها نیست و باعث مرگ افراد می‌شود که تولید دارو و غذا از خود قوانین جهانی دارد.

او افزود که سازمان صحی جهان با افغانستان در زمینه صحت کمک و همکار بوده و در عرصه واردات داروهای با کیفیت با افغانستان متعهد است.

آژانس افغان نیوزـ مهدی انصاری

 

60 درصد شهروندان با عدم مصئونیت غذایی روبرو اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد