-درصد-مرکز-لوگر-تحت-تصرف-طالبان-قرار-دارد

مقامات محلی ولایت لوگر از ناامنی ها در این ولایت ابراز نگرانی نموده می گویند که در حال حاضر ۵۰ درصد مرکز لوگر توسط طالبان اداره می شود.

به گزارش افغان نیوز: هما احمدی، عصو شورای ولایتی لوگر به خبرنگار افغان نیوز گفت که جنگ میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی در این ولایت جریان دارد.

آقای احمدی تصریح می کند در اثر عملیات هوایی نیروهای امنیتی در قریه بابر مرکز شهر ۱۶ نفر از طالبان و سه تن از مردم ملکی کشته شده اند.

این عضو شورای ولایتی لوگر می افزاید که اکنون ولسوالی های خروار، برکی برک، چرخ و ۵۰ درصد مرکز شهر به دست طالبان می باشد.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که در جریان سه روز آتش بس، افراد وابسته به طالبان با مردم دید و بازدید داشتند و اطمینان دادند که به نیروهای امنیتی و مردم کار ندارند اما نیروهای خارجی را تا زمانی که در افغانستان حضور داشته باشند مورد حمله قرار خواهند داد.

وی تاکید می کند طالبان نیز خواهان صلح در کشور می باشند اما رهبران این گروه ها تا موجودیت خارجی ها در افغانستان به جنگ پایان نخواهند داد.

در همین حال خواستیم پاسخ و جزئیات بیشتر را از زبان مسوولان محلی این ولایت بشنویم اما با تماس های مکرر موفق نشدیم.

این درحالی است که رییس جمهور غنی در دیدار با مایک پمپئو وزیر خارجۀ امریكا گفته است که آتش‌بس یک پروسۀ موفق بود و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در جریان آن، نشان دادند که هم دسپلین صلح و هم توانایی دفاع از کشور و مردم خویش را دارند.

50 درصد مرکز لوگر تحت تصرف طالبان قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد