نگرانی-ها-از-افزایش-قاچاق-انسان-در-ولایت-نیمروز

مقامات محلی از افزایش قاچاق انسان در ولایت نیمروز خبر داده می گویند که روزانه چندین موتر نفر به کشورهای ایران و پاکستان انتقال داده می شوند.

به گزارش افغان نیوز: خیرالنسا غمی عضو شورای ولایتی نیمروز، امروز چهارشنبه( ۱۰، اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت که تعداد زیادی از جوانان روزها از مرکز و ولایات دیگر در هوتل ها جابجا شده و شب هنگام با استفاده از تاریکی هوا و نیز دشت های ریگزار که نیروهای امنیتی در آنجا حاکمیت ندارند به طور قاچاقی از مرز نیمروز خارج می شوند.

خانم غمی تصریح می کند که حکومت نمی تواند از این مسیرها و دشت ها به دلیل مساحت زیادی که دارند جلو قاچاق انسان را آن در تاریکی بگیرند به همین دلیل قاچاقبران نیز به راحتی می توانند انسان را از این مسیر عبور دهند.

در همین حال محمد صدیق چخانسوری یکی دیگر از اعضای شورای ولایتی نیمروز می افزاید که فقر و ناامنی دو پدیده ای است که مردم را مجبور به ترک خانه و وطن شان کرده اند.

چخانسوری تاکید می کند که هیچ اعمال فشار بیرونی مردم را به فرار از کشور وادار نکرده آنچه مردم افغانستان را به قاچاق مجبور می کند گرسنگی و فقر است که حکومت نیز نمی تواند جلو آن را به دلیل عدم فراهم سازی زمینه های شغلی بگیرد.

این عضور شورای ولایتی نیمروز به حکومت هشدار داد که قاچاق انسان در افغانستان همچون سیلاب عظیم حرکت به سوی کشورهای بیرونی شده که جز با ایجاد فرصت های کاری با هیچ نیرنگی نمی توان مانع آن شد.

از سوی هم رقیب مبارز، قوماندان امینه ولایت نیمروز از کاهش ۹۵ درصدی قاچاق انسان در جریان دو ماه اخیر سخن می گوید و می افزاید که قاچاق انسان در این مدت تقریبا به صفر رسیده است.

قوماندان امینه این ولایت مدعی است که نیروهای امنیتی در طول دو ماه حدود ۱۲ تن از قاچاقبران مختلف انسان و مواد مخدر را از مسیر نیمروز دستگیر و بازداشت نموده اند.

وی با این که ادعا می کند قاچاق انسان نسبت به گذشته کاهش یافته است اما گوشه ای از گفته های اعضای  شورای ولایتی این ولایت را تایید نموده و اعتراف می کند که مسیرهای دشت ولایت نیمروز از کنترول پولیس خارج است و قاچاقبران از این راه های صعب العبور برای انتقال انسان به خارج از کشور استفاده می کنند.

آقای مبارز با این که عبور غیرقانونی انسان ها را از مرز نیمروز صفر می خواند اما خاطر نشان می سازد که روزانه تا ۵۰۰ تن از راه بندر نیمروز اعم از مسافران داخلی و خارجی به صورت قانونی عبور و مرور می کنند.

نگرانی ها از افزایش قاچاق انسان در ولایت نیمروز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد