-طالب-در-ولایات-فراه،-فاریاب-و-تخار-به-قتل-رسیدند

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در ولایت های تخار، فراه و فاریاب ۲۲ تن از هراس افگنان گروه طالبان کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز شنبه(2، سنبله) منتشر شده، آمده است که سه تن از تروريستان طالب كه قصد ترور كارمندان دولتي را در ساحه "فلكه" ميدان هوايي ولايت فراه داشتند، قبل از انجام اعمال تروريستي شان، از سوي نيروهاي امنيتي، شناسايي و مورد هدف قرار گرفتند.

در نتيجه تير اندازي نيروهاي امنيتي بالاي اين تروريستان، دو تن آنان از پا در آورده شد و يك تن ديگر آنان بازداشت گرديد و همچنان يك ميل سلاح و يك عراده موتر سايكل نيز از نزد اين تروريستان، بدست آمده است.

در اعلامیه دیگر این وزارت آمده است که در عملیات مشترکی که از چند روز بدینسو از سوی نیروهای امنیتی ودفاعی کشور، جهت پاکسازی برخی مناطق از وجود هراس افگنان طالب، در مربوطات ولسوالی اشکمش ولایت تخار راه اندازی گردیده است، این نیروها تلفات سنگین را به تروریستان طالب وارد نموده اند.

در پی این عملیات، به شمول حاجی ستار یکتن ازسرگروه های هراس افگنان طالب 15 تن آنان کشته و 23 دهشت افگن دیگر، زخمی شده اند.

همچنان مناطق شهرکهنه، خروتی ها و حاجی شریف و چندین روستای دیگر در این ولایت از وجود تروریستان طالب پاکسازی گردیده است.

وزارت داخله در یک اعلامیه دیگر گفته است که در جریان درگیری های نیروهای پولیس ملی صبح امروز با تروریستان طالب در روستای "گلدره" ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب، پنج تروریست طالب از سوی پولیس از پا در آورده شدند و یک تن دیگر آنان از سوی این نیروها بازداشت شده است.

اعلامیه همچنان افزوده است که به تعداد سه میل سلاح با یک تعداد تجهیزات نظامی و یکعراده موتر سایکل دهشت افگنان طالب، به دست آمده و به نیروهای امنیتی در این درگیری آسیب نرسیده است.

22 طالب در ولایات فراه، فاریاب و تخار به قتل رسیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد