-طالب-مسلح-در-ولایت-قندهار-کشته-شدند

منابع امنیتی می‌‌گویند که در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت قندهار دست‌کم ۸۵ جنگ‌جوی این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع ملی، امروز پنج‌شنبه(13، قوس) با نشر اعلامیه گفته است که طالبان تروریست روز گذشته در ولسوالی های ژیری، ډند و معروف ولایت قندهار بالای پوسته های نیروهای ملی دفاعی و امنیتی حمله نموده بودند.

اعلامیه افزوده است که نیرو های امنیتی در چارچوب دفاع فعال با حمایه قوای هوایی حمله، دشمن را عقب زده و جریان درگیری،  ۸۵ طالب مسلح کشته و ۱۸ عضو دیگر این گروه زخم برداشته اند. همچنان، ۲ موتر و ۳ موتر سایکل دشمن بدست آمده و مقدار سلاح و مهمات شان تخریب گردید.

در همین حال، فرماندهی پولیس ولایت قندهار نیز امروز (پنج‌شنبه، سیزدهم قوس) در خبرنامه‌یی آورده است که در نتیجۀ درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی و طالبان در این ولایت دست‌کم ۸۰ جنگ‌جوی این گروه کشته شده‌اند.

در خبرنامه آمده است که این جنگ‌جویان طالبان در جریان ۲۴ ساعت گذشته در ولسوالی‌های معروف، پنجوایی، ژیری و دند قندهار کشته شده‌اند.

خبرنامه توضیح می‌دهد که ۱۸ جنگ‌جوی طالبان در ولسوالی معروف، ۲۳ تن در پنجوایی، ۳۷ تن در ژیری و هفت جنگ‌جوی دیگر این گروه در ولسوالی دند این ولایت کشته شده‌اند.

این درحالی است که درگیری‌ میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در قندهار از دو ماه به این‌سو شدت گرفته است. جنگجویان این گروه تلاش کردند تا ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار را تصرف کنند، اما تاکنون با تقبل تلفات گسترده‌یی از این ولسوالی عقب‌نشینی کرده‌اند.

85 طالب مسلح در ولایت قندهار کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد