شکست-مرگ‌بار-طالبان-در-قندهار-و-هرات

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که طالبان مسلح در ولسوالی های پنجوایی، ژیری و میوند ولایت قندهار و همچنان ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات شکست خورده و بیش از صد جنگجوی این گروه کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز دو شنبه(26، عقرب) منتشر شده، آمده است که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی به طالبان تلفات سنگین وارد نمودند، بیشتر از صد جنگجوی این گروه به شمول معاون والی نام نهاد شان برای ولایت هلمند کشته و ده ها تن دیگر شان زخمی گردیدند.

اعلامیه افزوده است که متاسفانه فعالیت های تروریستی طالبان به کشتزارها، باغ های جواری و انار دهقانان این ولسوالی ها آسیب رسانده است و طالبان در مسیر راه رفت و آمد مردم ماین ها را جاسازی کردند که اکنون نیروهای دفاعی و امنیتی در حال کشف و خنثی سازی این ماین ها هستند.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که طالبان تروریست پس از چاشت دیروز در مربوطات ولسوالی پشتون زرغون ولایت هرات بالای موقعیت های نیروهای دفاعی و امنیتی حمله نمودند.

در اعلامیه آمده است که نیروهای امنیتی و دفاعی با حمایه قوای هوایی در چارچوب دفاع فعال، حمله را به عقب زده و در جریان ضربات هوائی ۱۱ تن طالب کشته، ۶ تن شان زخمی گردیده اند.

این درحالی است که محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه در جلسه امروز مجلس نمایندگان گفت: از هر پنج نفری که علیه دولت می‌جنگند، یک نفرشان خارجی است، بنابراین صلح با طالبان به معنای ختم تهدید تروریسم بین‌المللی نخواهد بود.

شکست مرگ‌بار طالبان در قندهار و هرات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد