-فرد-مسلح-غیر-مسوول-به-پروسه-صلح-پیوستند

شش تن از افراد مسلح غیرمسوول به شمول یک عضو گروه طالبان در ولسوالی نومیش ولایت دایکندی با تسلیم دهی سلاح های شان به پروسه صلح پیوستند.

به گزارش افغان نیوز: براساس اظهارات مسوولان امنیت ملی دایکندی، این افراد مسلح غیر مسوول به فرماندهی ظاهر خان به تاریخ 14 سنبله 1394 در منطقه رباط خشک دره به صفوف مخالفان مسلح پیوسته بودند.

این افراد در ولسوالی ناوه میش و نوار مرزی های ولسوالی های کجران دایکندی  و گیزاب ارزگان فعالیت های ضد دولتی داشتند.

مقامات می گویند که این افراد به پروسه صلح پیوستند و چهار میل کلاشنکوف، یک میل تفنگچه و یک تفنگ نولبور را به مسوولان امنیتی تسلیم کردند.

بومان شیربند، معاون شورای عالی صلح دایکندی می‌گوید: آنان مدت ها با گروه های مخالف دولت در ارتباط و باعث ایجاد ناامنی ها واخلال در مناطق متذکرده گردیده بودند،حالا حقانیت را درک نموده و به حاکمیت دولت پیوسته است.

نجیب الله شنسب، رییس امنیت ملی دایکندی گفت: نیروهای امنیتی در تفاهم با بزرگان و شماری از وکلای شورای ولایتی توانستند که آنان را به پروسه صلح حاضر کنند. به گفته رییس امنیت ملی آنان از عمل کرد قبلی خود ندامت دارند.

همچنان شنسب از محمد زابلی که حالا به پروسه صلح پیوسته نام برد که پیش از فعال سازی ولسوالی ناوه میش عضو روابط گروه طالبان در میان مردم بوده است. اومی گوید که آنان چهار میل کلاشنکوف، یک میل تفنگچه و یک تفنگ نوبور را به مسوولان امنیتی تسلیم کرده است.

درهیمن حال، محمود بلیغ والی ولایت دایکندی از همه مخالفان مسلح دولت خواست که به پروسه صلح بپیوندد و در کنار مردم خود قرار گیرد.

ولایت دایکندی درمرکز افغانستان با آن که از ولایت های آرام این کشور به شمار می رود اما حضور افراد مسلح غیر مسوول در بخش های از این ولایت هرازگاهی ناامنی ها را ایجاد می نمایند. به گفته مسوولان محلی دایکندی طی سال روان بیش از 15 تن از سوی این افراد مسلح غیرمسوول کشته شده اند و این مسوولان امنیتی، ناامنی های این ولایت را از چشم احزاب می داند و می گویند، هریک از این باند گروپ های مسلح غیرمسوول ازسوی این احزاب حمایت می شوند و همچنان فعالیت گروه طالبان در بعضی از ولسوالی های این ولایت نیز نگرانی ها را به وجود آورده است.

6 فرد مسلح غیر مسوول به پروسه صلح پیوستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد