طرح-صلح-حکومت-با-طالبان-کامل-نیست

انورالحق احدی، وزیر پیشین مالیه و رهبر حزب افغان ملت می گوید که طرح صلح محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور با طالبان، جامع و کامل نبوده و باید تغییرات ساختاری در حکومت بوجود بیاید.

به گزارش افغان نیوز: انورالحق احدی، وزیر پیشین مالیه و رهبر حزب افغان ملت امروز دوشنبه( 21 – حوت) درکابل، طی نشست خبری وفاق ملی گفت:« رویکرد حکومت وحدت ملی خلاف قانون و توافقنامه سیاسی است و باید در این رویکرد تغیرات قانونی و ساختاری بوجود بیاید.»

آقای احدی افزود، فساد، نا امنی، بحران اقتصادی و اجتماعی ناشی از عدم حاکمیت قانون و کم کاری های حکومت مرکزی است.

وی وفاق ملی را طرح جامع و کامل خوانده، ابراز می دارد که اگر وفاق ملی نداشته باشیم، جامعه بصورت نورمال پیش نخواهد رفت و با ادامه این روند، هر روز شاهد قربانی دادن افراد ملکی، افزایش فساد اداری و حاکمیت نا مشروع خواهیم بود.

ازسوی هم، عمر داوود زی، مسوول کمیته سیاسی شورای حزب حراست و ثبات، وفاق ملی را یک امتیاز برای مردم خوانده، اظهارداشت؛ حکومت و رهبران سیاسی مطابق این طرح( وفاق ملی) انتخابات آینده را برگزار نمایند.

وی تاکید دارد که برای برگزاری انتخابات مشترکا تصمیم گرفته شود و در چارچوب قانون باید انتخابات پارلمانی، شوراهای ولایتی و ریاست جمهوری برگزار گردد.

این درحالی است که شماری از مسوولین و نهادهای جامعه مدنی به برگزاری انتخابات پیشرو باورمند نبوده، اظهار می دارند که با ادامه وضعیت حاکم در کشور، انتظار برگزاری انتخابات عادلانه، شفاف و آزاد را نداشته باشیم.

طرح صلح حکومت با طالبان کامل نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد