-نیروی-تازه-نفس-برای-همکاری-با-طالبان-وارد-غزنی-شدند

مسوولین ولایت غزنی می گویند که دستکم ۸۵۰ تن از نیروهای تازه نفس که در مدارس دینی و نظامی پاکستان آموزش دیده اند، برای همکاری با طالبان وارد شهر غزنی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی، امروز یک شنبه( ۲1 اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفتند؛ نیروهای تازه نفس که به کمک طالبان شتافته اند از دو مدارس چراغ و چمن کویته پاکستان در ضدیت با مسایل دینی افغانستان آموزش دیده اند.

امان الله کامران، عضو شورای ولایتی غزنی می گوید که نیروهای امنیتی در حال پیشروی برای عقب زدن طالبان بود که با رسیدن نیروهای کمکی برای همکاری با طالبان وضعیت دیگرگون شد و نیروهای امنیتی تنها توانسته اند قوماندانی امنیته و ساختمان ولایت غزنی را محافظت کنند.

آقای کامران تصریح می کند که طالبان در غزنی در حال پیشروی است و ولسوالی چغتو را از وجود مردم تخلیه کرده و برای بزرگان و ریش سفیدان ولسوالی گیرو نیز نامه ای فرستاده در صورتی که تسلیم شوند با آنان کاری ندارند.

وی همچنان اضافه می کند که شماری از مناطق شمالی در اختیار دولت می باشد و خبر سقوط مناطق هزاره نشین( نوآباد و قلعه شاده) نیز حقیقت ندارد.

این عضو شورای ولایتی یادآور می شود که نوآباد و قلعه شاده غزنی هنوز به صورت کامل در تصرف طالبان درنیامده و فقظ پوسته مقابل خانه یکی از اعضای مجلس نمایندگان توسط طالبان آتش زده شده است.

او در ارتباط به احتمال خطر سقوط غزنی به مردم اطمینان می دهد که مرکز غزنی به دلیل حضور یک هزار قطعه  و کوماندو هیچگاه سقوط نخواهد کرد.

امان الله کامران خاطر نشان ساخت که هدف طالبان از گذشته ها  محاصره غزنی وسقوط ولسوالی های بوده و امروز با راه اندازی جنگ در این ولایت می خواهند به آزوی شان برسند.

این مقام ولایتی اضافه می کند که نیروهای کمکی که از کابل به یاری شتافته اند هنوز موفق به همکاری با نیروهای امنیتی در شهر غزنی نشده و در گوشه و کنار راه ها گیرمانده اند.

850 نیروی تازه نفس برای همکاری با طالبان وارد غزنی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد