-هراس‌افگن-طالب-در-ولایت-غزنی-به-قتل-رسیدند

به دنبال درگیری‌های مسلحانه و عملیات هوایی نیروهای افغان در ولایت غزنی، ۲۳ هراس‌افگن طالب کشته و زخمی شدند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه دفتر مطبوعاتی والی غزنی که امروز شنبه(۱۲،عقرب) به نشر رسیده آمده است که در نتیجه درگیری‌های مسلحانه و عملیات هوایی نیروهای افغان در ولسوالی‌های مالستان و قره باغ ولایت غزنی ۲۰ تن از هراس‌افگنان طالب کشته شده‌اند.

در خبرنامه آمده است که در جریان درگیری شب گذشته میان نیروهای افغان و هراس‌افگنان طالب در مناطق کندلان، اوچی و حمزه ولسوالی مالستان، ۱۶ هراس‌افگن کشته و ۳ تن دیگر زخم برداشتند.

در جریان این درگیری یک سرباز پولیس محلی نیز جان باخته است.

هم‌چنان در نتیجه عملیات هوایی نیروهای افغان در روستای میرک ولسوالی قره باغ، ۴ هراس‌افگن طالب کشته شدند. دفتر مطبوعاتی والی غزنی گفته است که در جریان این درگیری‌ به غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

غزنی در جنوب افغانستان، از ولایت های به شدت ناامن محسوب می شود و به همین دلیل امسال شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی هم نبود.

دست‌کم دو ماه قبل طالبان با یک حمله گسترده، برای چهار شبانه روز قسمت‌های زیاد مرکز این ولایت را تحت کنترل گرفته و شهر غزنی را به آتش کشیدند.

این حمله خونبارترین حمله طالبان بود که در آن بیش از یک هزار تن از نیروهای امنیتی، غیر نظامیان و افراد طالبان کشته شدند و بیشتر از ۳۰ هزار غیر نظامی خانه‌های شان را ترک کردند.

20 هراس‌افگن طالب در ولایت غزنی به قتل رسیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد