-هزار-افغان-تاکنون-واکسن-کرونا-شده-اند

مسوولان وزارت صحت عامه می‌گویند که از آغاز روند تطبیق واکسن کرونا تاکنون ۵۰ هزار نفر در ولایت‌های مختلف کشور واکسن شده اند.

به گزارش افغان نیوز: داکتر عثمان طاهری، معاون سخنگوی وزارت صحت عامه کشور، امروز شنبه(30، حوت ) در یک گفتگوی ویژه با خبرنگار افغان نیوز گفت که از آغاز روند تطبیق واکسن کرونا تاکنون، حدود 50 هزار تن در سراسر کشور از این واکسن مستفید شده اند.

آقای طاهری افزود: از 500 هزار دوز واکسن که از سوی کشور هندوستان کمک شده بود 110 هزار دوز شان برای نیروهای دفاعی و امنیتی اختصاص یافته که آمار واکسن شدگان مربوط این وزارت نمی‌شود.

به گقته وی؛ این واکسن‌ها  به 250 هزار نفر تزریق خواهد شد که شصت درصد جمعیت کشور را دربر می‌گیرد. به‌این اساس، میزان ابتلا و گردش ویروس در اجتماع نیز به حداقل خواهد رسید.

معاون سخنگوی وزارت صحت تاکید نمود که بعد از گروه‌های مشخص شده؛ افراد مسن، مریض، کارمندان ادارات دولتی و خصوصی که با مشتری مستقیما سر کار دارند، مهاجرین، بیجاشدگان داخلی و بعد کوچی‌ها از این واکسن مستفید خواهند شد.

این درحالی است که پیش از این، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه گفته بود که برای واکسن شصت درصد جمعیت کشور به 320 میلیون دالربودجه نیاز است اما هنوز 76 میلیون آن فراهم نشده و تلاش برای بدست آوردن متباقی آن نیز جریان دارد.

50 هزار افغان تاکنون واکسن کرونا شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد