-هزار-دوز-واکسن-چینی-کرونا-به-کابل-رسید

سفیر چین در کابل می‌گوید که ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به افغانستان رسیده و متباقی شان در پرواز های بعدی به زودی به این کشور ارسال خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ وانگ‌یو، سفیر چین در افغانستان، امروز چهارشنبه( 17، قوس ) در برنامه اهدای این کمک به افغانستان گفت: کشورش متعهد است به ارزش 40 میلیون دالر مواد غذایی و البسه به افغانستان کمک کند.

وی همچنان گفت: « ما در حال حاضر با کشورهای همسایه در خصوص افغانستان گفتگو داریم تا به کمک های بشری شان ادامه دهند؛ زیرا چین با افغانستان روابط دیرینه و دو جانبه دارد و هیچگاه این کشور را تنها نخواهند گذاشت.»

در همین حال، عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه افغانستان گفت که این کمک ها در سه مرحله صورت خواهد گرفت. قرار است دو صد هزار دوز دیگر شان فردا به کابل ارسال شود.

آقای عمر اظهارداشت که کشور چین وعده سپرده تا شفاخانه های کرونایی را در افغانستان کمک نماید. بنابراین، وزارت صحت عامه امارت اسلامی در امر مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کند تا موج چهارمی را مهار نماید.

وی تصریح کرد؛ پرسنل صحی در سه ماه گذشته توانسته اند 27 هزار و 500 نمونه سمپل گیری را انجام دهند که از این میان بیش از«چهار هزار» نمونه آن مثبت تثبیت گردیده است. وزارت صحت تلاش می‌کند از افزایش بیماری کرونا جلوگیری کند تا این ویروس در زمستان پیش‌رو فاجعه خلق نکند.

این درحالی است که پیش از این نیز کشور چین، 700 هزار دوز واکسن کرونا را به حکومت پیشین افغانستان اهدا کرده بود. با این مقدار، چین توانسته است از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون، بیش از سه و نیم میلیون دوز واکسن کرونا به افغانستان کمک کند.

800 هزار دوز واکسن چینی کرونا به کابل رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد