-هزار-شهروند-در-معرض-خطر-کرونا-قرار-دارند

سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید: در صورتی که شهروندان کشور به گونۀ گسترده از ماسک استفاده نکنند، ۹۰ هزار تن دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خواهند باخت.

به گزارش افغان نیوز: اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامه، امروز پنج‌شنبه( 6، قوس) طی یک نشست خبری در کابل گفت که در حال حاضر تنها ۳۰ درصد شهروندان کشور از ماسک استفاده می‌کنند. درحالی‌که در جریان دو هفتۀ گذشته میزان موارد مثبت ویروس کرونا در کشور در مقایسه به هفته‌های گذشته دو برابر افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت صحت عامه توضیح می‌دهد که تا دو هفتۀ گذشته تنها ۸۰۰ واقعۀ در هفت روز نزد این وزارت ثبت می‌شد، اما اکنون این رقم به حدود یک‌هزار و ۶۰۰ واقعه رسیده است. همچنان شمار موارد فوتی ناشی از ویروس کرونا نیز در این دو هفته از ۴۳ مورد به ۷۰ مورد افزایش یافته است.

اکمل سمسور خاطرنشان می‌سازد که بر اساس پیش‌بینی این وزارت، اگر استفاده از ماسک در کشور عمومی نشود، بیش از ۹۰ هزار شهروند کشور در موج دوم ویروس کرونا، آلوده به ویروس خواهند شد. به سخن او، پیش‌بینی شده است که در این دور بیش از شش هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خواهند باخت.

سخنگوی وزارت صحت عامه اطمینان می‌دهد در صورتی که ۹۵ درصد شهروندان کشور از ماسک استفاده کنند، میزان ابتلا به ویروس کرونا در کشور کاهش خواهد یافت و این پیش‌بینی می‌تواند اشتباه ثابت شود. از همین‌رو، مسوولان وزارت صحت عامه از شهروندان می‌خواهند که به گونۀ گسترده از ماسک استفاده کنند.

این درحالی است که پس از حدود چهار ماه کاهش واقعات مثبت این ویروس در کشور، هفتۀ گذشته موج دوم این ویروس آغاز شد. وزارت صحت عامه شهروندان را به استفادۀ گسترده از ماسک و رعایت تدابیر بهداشتی برای مقابله با این ویروس، فرا می‌خواند.

90 هزار شهروند در معرض خطر کرونا قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد