-هزار-کودک-افغان-سالانه-بر-اثر-سوء-تغذیه-می‌میرند

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید: سالانه بیش از یک میلیون طفل زیر پنج سال به سوء تغذیه مبتلا شده که از این میان ۷۵ هزار آن جان های شان را از دست می‌دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی، امروز دوشنبه( 24، عقرب ) طی یک کنفرانس خبری گفت که متاسفانه هنوز هم مشکلات زیادی در سکتور صحی وجود دارد و میزان آگاهی‌دهی باید افزایش یابد.

به گفته وی، سالانه بیش از یک میلیون طفل زیر پنج سال به سوء تغذی مبتلا شده که از این میان 75 هزار آن جان های شان را از دست می‌دهند.

 آقای عمر بیان کرد، « مرگ و میر اطفال هنوز هم یکی از چالش های بسیار عمده صحت عامه افغانستان است و ما  تلاش داریم  تا گراف این ارقام را پایین بیاوریم. بیشترین آمار در ولایت های ارزگان، غور، بادغیس، فراه و هرات به ثبت رسیده است.»

او گفت که با قطع شدن کمک های جهانی در افغانستان، دروازه های 37 شفاخانه در کشور مسدود شده است. بنابراین، سازمان های صحی جهان باید به تعهدات شان ادامه دهند و سکتور صحی را سیاسی نسازند.

آقای عمرهمچنان در بخش کرونا گفت: « ما در سه ماه گذشته 34 هزار و 600 قضیه مشکوک ابتلا به ویروس کرونا را در لابراتوار های کشور آزمایش کردیم که از این میان 4 هزارو 367 قضیه آن مثبت ثبت شده است.»

به گفته او، 266 بیمار کرونای در سه ماه گذشته در کشور جان‌های خویش را از دست داده اند. همچنان در این مدت بیش از 500 هزار تن در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه هشدار داد که اگر جامعه جهانی به تعهدات شان در بخش صحت عمل نکند، ما در موج چهارم ویروس کرونا با یک بحران بزرگ بشری مواجه خواهیم شد.

75 هزار کودک افغان سالانه بر اثر سوء تغذیه می‌میرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد