-ولایت-در-آتش-جنگ-طالبان-با-تجهیزات-مدرن-جنگی-مجهزند

مسئولان وزارت دفاع کشور می‌گویند؛ جنگ در حال حاضر در ۱۵ ولایت کشور جریان دارد و طالبان دسترسی به تجهیزات مدرن جنگی دارد.

به گزارش افغان خبر: جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع گفته است؛ جنگ در ماه‌های اخیر تشدید یافته است و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در 24 ساعت؛ حدود 20 عملیات را علیه گروهای مخالف مسلح راه‌اندازی می‌کنند.

آقای وزیری بیان داشت؛ جنگ در 15 ولایت کشور جریان دارد و شماری از مناطق از دست نیروهای امنیتی به تصرف طالبان درآمده‌اند. او افزوده است؛ 18 عملیات ویژه تا اکنون از سوی کماندوهای ارتش راه‌اندازی شده است که تلفات زیادی را بر مخالفان وارد کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع تصریح کرد است:"با بررسی‌های وزارت دفاع متوجه شدیم که طالبان در این نبردها از تجهیزات و امکانات مدرن جنگی در برابر نیروهای امنیتی و نظامی کشور استفاده می‌کنند".

کارشناسان بر این باورند که فرسایشی شدن جنگ در کشور و تضعیف روحیه نیروهای امنیتی و نظامی علت اصلی سقوط مناطق مختلف کشور و پیشرفت طالبان است.

«عتیق‌الله امر خیل» کارشناس امور نظامی در این باره به رسانه‌ها گفته است: کنترل و مدیریت جنگ در دست مخالفان مسلح است و دولت آمادگی لازم را برای مقابله با آن‌ها ندارد.

بااین‌حال چندین ولسوالی در ولایت هلمند و بغلان درخطر جدی قرار دارد  و روز گذشته منطقه دهنه غوری ولایت بغلان به تصرف طالبان درآمد.

گذشته از طالبان گروه داعش نیز از یک سال به این‌سو در ولایت ننگرهار به فعالیت آغاز کرده است و هرازگاهی در ولسوالی های اچین و کوت این ولایت بر ضد حکومت اقدام نظامی می‌کنند.

15 ولایت در آتش جنگ/ طالبان با تجهیزات مدرن جنگی مجهزند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد