-کارمند-رسانه‌ای-به-ویروس-کرونا-مبتلا-شده‌اند

نهاد"نی" یا حمایت کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان می‌گوید که از آغاز شیوع بیماری کووید – ۱۹ در افغانستان تاکنون ۹۵۳ تن از مسوولین رسانه‌ها، گزارشگران و خبرنگاران به این بیماری مصاب شده اند.

به گزارش افغان نیوز: مجیب خلوتگر، رئیس اجرایی ( نی ) یا حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان امروز سه‌شنبه( 10، سرطان ) طی یک کنفرانس خبری در کابل اظهارداشت که 953 کارمند رسانه‌ای در افغانستان از شیوع ویروس کووید -19 تاکنون به این بیماری مصاب شده اند.

آقای خلوتگر بیان کرد؛ براساس اعلام خانواده ها و رسانه ها، پنج کارمند برحال رسانه‌ای به شمول یک کارمند که پیش از این به رسانه ها کارمی‌کرد، به دلیل مصاب به کرونا جان باخته اند.

وی افزود:« این آمار ثابت نیست، زیرا امکان دارد که کارمندان رسانه‌ای بیشتر از این رقم جان باخته باشند اما تاهنوز هم شماری از خانواده ها و مسوولین رسانه ها، مصاب شدن به کرونا را یک شرم تلقی می‌کنند.»

او گفت: براساس ارزیابی انجام شده از میان 953 کارمند رسانه‌ای 568 تن در کابل و ولایت های همجوار همانند پروان، کاپیسا، پنجشیر، لوگر و وردک به کرونا مصاب شده اند.

به گفته وی، 120 نفر دیگر به ولایت های بدخشان، بلخ، جوزجان، فاریاب، بغلان به این بیماری دچار شده اند. همچنان 171 تن در زون جنوب و جنوب شرق همانند خوست، پکتیا، پکتیکا، قندهار، هلمند، ارزگان، زابل و غزنی به این بیماری مبتلا گردیده اند. همچنان در ولایت های ننگرهار، لغمان و نورستان؛ پنج نفر از کارمندان رسانه‌ای به این ویروس مصاب شده اند.

آقای خلوتگر اظهار داشت که بیشترین مصاب شده‌گان به کرونا، از میان خبرنگاران هستند نه مسوولین رسانه‌ها و کارمندان اداری شان، زیرا خبرانگاران در خط مقدم قرار داشته اند.

او تاکید کرد که اکثریت کارمندان رسانه‌های آنلاین به شمول پنج خبرگزاری، هیچ به بیماری کووید – 19 مصاب نشده اند و آمار خانم های مبتلا به این ویروس کم تر بوده است.

رئیس اجرایی" نی " اضافه کرد، اگر این روند ادامه پیدا کند، چرخش اطلاعات و آیینه اطلاع رسانی ممکن است متوقف گردد و فاجعه بزرگ در جامعه رسانه‌ای رخ خواهد داد.

وی از حکومت خواست تا زمینه اطلاع رسانی را برای خبرنگاران بیشتر تسهیل کند تا آنان بتوانند به صورت آنلاین نیز اطلاعات شان را بدست آورند تا به این بیماری مهلک مصاب نشوند.

این درحالی است که مسوولان وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده که در 24 ساعت گذشته 279 رویداد تازۀ مثبت ویروس کرونا به کشور به ثبت رسیده است که با ثبت این رقم تازه، شمار مجموعی مبتلایان کرونا در کشور به 31 هزار و 517 نفر رسیده است.

953 کارمند رسانه‌ای به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد