-کودک-مبتلا-به-سوراخ-قلب-به-چین-اعزام-می‌شوند

بنیاد صلیب سرخ چین قرار است ۲۵ کودک، شامل ۸ دختر و ۱۷ پسر را که اکثر شان مبتلا به سوراخ قلب می باشند، برای تداوی به کشور چین ببرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مقامات جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ چین، امروز سه شنبه( 28 حمل) در یک کنفرانس خبری اشتراک کردند و قرار شد که 25 کودک مبتلا به سراخ قلب را برای تداوی به کشور چین اعزام کنند.

داکتر نیلاب مبارز، سکرتر جنرال جمعیت هلال احمر در این برنامه گفت: هلال احمر توسط کمک کشورهای بین المللی، از سال 1388 تا کنون، 7000 طفل مبتلا به سوراخ قلب را تداوی کرده که تعداد کشورهای کمک کننده در این بخش هر روز بیشتر می‌شود.

خانم مبارز گفت: در حال حاضر 6325 طفل مبتلا به سوراخ قلب در انتظار تداوی هستند که جمعیت هلال احمر تلاش میکند که حمایت کشورهای بیشتر را جلب کند تا این تعداد بیمار نیز تحت تداوی قرار گیرند.

سکرترجنرال جمعیت هلال احمر بیان داشت: تداوی بیماری سوراخ قلب یک امر حیاتی برای مردم افغانستان است، چرا که باشندگان این کشور به دلیل اقتصادی ضعیف توان تداوی چنین بیماری را ندارند و در داخل افغانستان نیز کدام بیمارستان وجود ندارد که بیماری سوراخ قلب را تداوی کرده بتواند.

لیوجین سانگ، سفیر جمهوری خلق چین در کابل گفت: افغانستان و چین دو کشور همسایه اند و دولت چین همواره تلاش کرده است که به مردم افغانستان کمک بشر دوستانه داشته باشد.

آقای سانگ افزود: چین با اینکه در بخش طبابت مشکل دارد اما باز هم در تلاش است که بیماران افغانستان را کمک کند و این نشان دهنده دوستی دو کشور است.

این مقام چینی تاکید کرد: افغانستان در گذشته به مردم چین کمک بشردوستانه کرده است و امروز حق مردم افغانستان است که کمک بشردوستانه دریافت کند.

25 کودک مبتلا به سوراخ قلب به چین اعزام می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد