«خونین‌ترین»-هفته-۱۹-سال-پسین؛-طالبان-حسن-نیت-ندارند

شورای امنیت ملی با نشر آمار تلفات نیروهای امنیتی در جریان هفت روز، هفته‌ای را که گذشت «خونین‌ترین» هفته ۱۹ سال پسین اعلام کرده و گفته است که طالبان برای صلح هیچ‌گونه حسن نیت نشان نداده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه دفتر شورای امنیت ملی آمده است که در هفته گذشته طالبان در ۳۲ ولایت ۴۲۲ حمله «تروریستی» را راه‌اندازی کرده‌اند که در نتیجه آن ۲۹۱ نیروی امنیتی کشته شده و ۵۵۰ نیروی دیگر زخمی شده‌اند.

شورای امنیت ملی از جانب دیگر گفته است، در هفته‌ای که گذشت ۱۴۸ غیرنظامی نیز در پی حمله‌های گروه طالبان «کشته و زخمی» شده‌اند.

در اعلامیه شورای امنیت ملی آمده است: «به این اساس هفته گذشته در ۱۹ سال پسین از بابت خشونت‌ها، خون‌بارترین هفته بوده است، این در حالی‌ست که طالبان به کاهش خشونت در برابر افغان‌ها تعهد کرده بودند و گفته بودند که برای صلح کار خواهند کرد

این دفتر گفته است که طالبان با همه‌ تعهداتش و باجود حسن‌نیت دولت هنوزهم «ریختن خون» افغان‌ها را جاری نگه‌داشته‌اند و در اجرای تعهدات‌شان ناکام مانده‌اند.

شورای امنیت ملی گفته است که طالبان برای صلح هیچ‌گونه حسن نیت نشان نداده‌اند.

در اعلامیه این شورا تأکید شده است که خشونت جاری در برابر مردم برای دولت افغانستان قابل قبول نیست و بار دیگر خواهان پایان هرچه‌زودتر خشونت‌ها و اقدامات «واقعی و موثر» برای صلح از سوی طالبان است.

شورای امنیت ملی گفته است که بدون کاهش خشونت تأمین صلح با «مشکل و تأخیر» روبه‌رو می‌شود.

در پایان اعلامیه شورای امنیت ملی آمده است: «ادامه افغان‌کشی و خشونت، دشمنی و مخالفت طالب را در هر قریه و خانه کشور بیش‌تر تقویت کرده، پروسه مصالحه ملی و هم‌دیگرپذیری را دشوار ساخته و به یک مرحله پیچیده سوق می‌دهد.»

این درحالی است که موج جدیدی از خشونت‌ها پس از اعلام آتش‌بس عیدی و امیدواری‌ها به دوام آتش‌بس به صورت اعلام ناشده و در آستانه شروع مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شده است.

«خونین‌ترین» هفته ۱۹ سال پسین؛ طالبان حسن نیت ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد