نگرانی-رییس-جمهور-غنی-از-تداوم-خشونت-طالبان

رییس جمهور غنی با ابراز نگرانی از تداوم خشونت های اخیر طالبان در برابر نیروهای امنیتی و مردم ملکی گفت که این نوع عملکرد خلاف روحیۀ تعهد به صلح می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، روز گذشته از طریق ویدیوکنفرانس با اشتراک اعضای کابینه و والیان کشور، حملات تروریستی و تداوم خشونت های اخیر از سوی طالبان در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم ملکی را شدیداً تقبیح کرد و آن را خلاف روحیۀ تعهد به صلح دانست.

آقای غنی تصریح نمود که رهايی اسیران دولت جمهوری اسلامی افغانستان توسط طالبان، از شرايط عمدۀ پیشرفت برای تبادلۀ زندانیان طالبان می باشد.

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری نیز ضمن معرفی موضوعات مندرج اجندا به اعضای کابینه، حملات دشمنان بالای نیروهای دفاعی و امنیتی کشور را تقبیح نموده و از شهامت نیروهای دلیر دفاعی و امنیتی کشور در امر دفاع از وطن ستایش کرد.

از سوی هم، شورای امنیت ملی با نشر آمار تلفات نیروهای امنیتی در جریان هفت روز، هفته‌ای را که گذشت «خونین‌ترین» هفته ۱۹ سال پسین اعلام کرده و گفته است که طالبان برای صلح هیچ‌گونه حسن نیت نشان نداده‌اند.

این درحالی است که مقام‌های محلی ولایت لوگر با ابراز نگرانی از وضعیت بد امنیتی به افغان نیوز می‌گویند که بیشتر زندانیان گروه طالبان که از بند حکومت رهاشده اند، دوباره با نام‌های مستعار به میدان جنگ برگشته‌اند.

نگرانی رییس جمهور غنی از تداوم خشونت طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد