آزمایش-واکسن-کرونا-هفته-آینده-در-روسیه-آغاز-می‌شود

مدیر موسسه گامالیای مسکو که واکسن را توسعه داده‌است، می‌گوید: ۴۰،۰۰۰ نفر در بیش از ۴۵ مرکز پزشکی در سراسر روسیه آماده اند تا در این آزمایش گسترده شرکت کنند.

به گزارش افغان نیوز: پشتیبانان این پروژه اعلام کرده‌اند که هفته آینده آزمایش گسترده اولین واکسن کووید-۱۹ روسیه روی بیش از ۴۰،۰۰۰ نفر آغاز شده و از زمان شروع توسط یک تحقیق خارجی مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

این‌ها نخستین جزئیات در مورد شکل و اندازه آزمایش مرحله آخر واکسن است که توسط سازندگان آن ارائه شده‌است با این هدف که نگرانی‌های برخی از دانشمندان را درباره کمبود داده‌های روسیه برطرف کنند.

این واکسن که “Sputnik V” نام دارد، پس از دو ماه آزمایش انسانی در مقیاس کوچک، توسط مقامات و دانشمندان روسیه به عنوان یک واکسن ایمن و مؤثر پذیرفته شد.

اما کارشناسان غربی تردید زیادی نشان داده و نسبت به استفاده از آن پیش از تایید بین‌المللی تمام مراحل آزمایش و اثبات موفقیت آن هشدار می‌دهند.

کریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) که از این واکسن حمایت می‌کند، گفت: "بسیاری از کشورها جنگ اطلاعاتی علیه واکسن روسی به راه انداخته‌اند."

او گفته است که داده‌های این واکسن اواخر این ماه در یک ژورنال دانشگاهی منتشر می‌شود و روسیه سفارش حدود یک میلیارد دوز واکسن را از سراسر جهان دریافت کرده‌ و ظرفیت تولید ۵۰۰ میلیون دوز در سال را دارد.

مدیر موسسه گامالیای مسکو که واکسن را توسعه داده‌است، گفت: ۴۰،۰۰۰ نفر در بیش از ۴۵ مرکز پزشکی در سراسر روسیه در این آزمایش گسترده شرکت خواهند کرد.

این داده‌ها به سازمان بهداشت جهانی (WHO) ارائه می‌شود.

با این حال ثبت این واکسن قبل از شروع آزمایش در مقیاس بزرگ که معمولاً به عنوان فاز III شناخته می‌شود، انجام شد در حالی که این مرحله توسط بسیاری از کشورها به عنوان فاکتور لازم برای ثبت واکسن در نظر گرفته می‌شود. براساس گزارشات WHO در حال حاضر حداقل چهار واکسن بالقوه کووید-۱۹ در سطح جهان در مرحله سوم آزمایش قرار دارد.

آزمایش واکسن کرونا هفته آینده در روسیه آغاز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد