آغاز-ارزیابی-کیفیت-خدمات-مخابراتی؛-اترا-کجاست-

گروه هماهنگی اعتراض زیر نام "اترا کجاست؟" می‌گوید که در ادامۀ تلاش های خویش جهت آوردن تغییر مثبت در زمینه‌ی ارایه خدمات مخابراتی و پایین آوردن هزینه انترنت، ارزیابی عملی ساحوی را آغاز کرده است.

به گزارش افغان نیوز: میرویس آریا، مسوول گروه هماهنگی اعتراض زیر نام "اترا کجاست؟" امروز سه‌شنبه( 27، جوزا ) طی یک کنفرانس خبری اظهارداشت که هدف از آغاز این روند، شناسایی دقیق تر موانع کیفیت پایین خدمات شرکت‌های مخابراتی در یک منطقه‌ی خاص بوده تا راه حل آن با مسوولین نهاد های دولتی و شرکت های مخابراتی در میان گذاشته شود. همچنان گرفتن تعهد آنان برای آوردن تغییر نیز براساس یک ضرب الاجل راه اندازی شده است.

آقای آریا بیان کرد، این روند با کنترل ارزیابی کیفیت انترنت و خدمات تماس شرکت سلام در چند نطقه‌ی شهر کابل آغاز و پس از آن با همکاری نهاد های مربوطه دولتی در سایر نقاط کابل و ولایات نیز گسترش خواهند یافت.

او گفت: بیشتر از یک ونیم سال است که مردم افغانستان در پیوند به خدمات کم کیفیت، غیر شفاف و گران بودن هزینه انترنت و خدمات مخابراتی در کشور به صورت دوامدار اعتراض کرده اند اما تاکنون مشکلات شرکت های مخابراتی به شکل درست حل نشده است.

وی افزود: در وضعیتی که مردم با بحران گسترش ویروس کرونا مواجه اند، دسترسی به انترنت و ارایه خدمات مخابراتی با کیفیت و ارزان برای دریافت اطلاعات به منظور مبارزه با این ویروس مهلک، امر حیاتی و لازمی است.

آقای آریا از نهاد های مربوطه خواست تا روند رسیدگی به مشکلات را سرعت بخشیده و مشترکین شان را از خدمات خوب، با کیفیت، شفاف و ارزان بهره‌مند سازند.

او اضافه کرد، اداره‌ی اترا نیز در امر بررسی و کنترل کیفیت خدمات باید تلاش کرده و صلاحیت قانونی‌اش را برای دفاع از حقوق مشترکین به گونه‌ی جدی‌تر اعمال کند.

از سوی هم، محمد فهیم هاشیمی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت: کیفیت خدمات انترنتی رابطه مستقیم با زیربنا ها دارد؛ به هر اندازه که زیر بنا جدید و « نو » باشد به همان اندازه کیفیت خدمات بهتر را عرضه خواهد کرد.

او گفت: «امروز به طور نمونه در چند ساحه شهر کابل نظارت صورت خواهد گرفت، در صورتی‌که زیر بنا کهنه و سرمایه گذاری جدید صورت نگرفته باشد. بدون شک که کیفیت خدمات انترنتی بی کیفیت خواهد بود.»

آقای هاشیمی تاکید کرد که شرکت های مخابراتی به شمول "سلام" باید در بخش زیر بنا ها سرمایه گذاری کرده تا عرضه خدمات بهتر گردد. به گفته وی، شرکت سلام قرار است در سال آینده حدود 75 میلیون دالر در عرضه زیربنا ها سرمایه گذاری کند.

این درحالی است که بحران ویروس کروان از یک سو و چالش های امنیتی از سوی دیگر، سبب شده است تا روند عرضه‌ی خدمات مخابراتی و انترنت در کشور با چالش های بیشتر مواجه شود و کیفیت خدمات در این اواخر بدتر از قبل گردیده که سبب نگرانی شهروندان کشور شده است.

آغاز ارزیابی کیفیت خدمات مخابراتی؛ اترا کجاست؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد