تلاش-برای-دفع-تهدیدات-و-محافظت-از-معادن-افغانستان

جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی، رییس جمهور فیصله نمود که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به منظور دفع تهدیدات و محافظت از معادن، پالیسی واحد و منسجم و برنامه امنیتی داشته باشند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در جلسه شورای امنیت ملی که روز گذشته در ارگ دایر گردیده بود، به مسئولین مربوطه هدایت داد که در خصوص مداوای مجروحین و رسیدگی به خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، تمام تسهیلات را فراهم و در این زمینه توجه هرچه بیشتر نمایند.

جلسه شورای امنیت ملی با اشاره به تصرف دوباره معادن از دست مخالفین در بدخشان، فیصله کرد که در روشنایی یک پالیسی واضح باید با مردم و بزرگان از نزدیک بیشتر کار شود، زیرا مردم معلومات و آگاهی زیادتر در این خصوص دارند.

به همین ترتیب جلسه شورای امنیت ملی، به این موضوع تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی به منظور دفع تهدیداتی که متوجه معادن است، پالیسی واحد و منسجم و برنامه امنیتی داشته باشند و بخاطر محافظت معادن در روشنی پالیسی واضح، با مردم و بزرگان از نزدیک کار نمایند.

در اخیر جلسه، به منظور تامین امنیت بهتر مردم و مصئونیت آنها، به مسئولین ارگان های امنیتی و دفاعی، هدایات لازم صادر گردید.

قابل ذکر است که در این جلسه، احمد ضیا سراج سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، سترجنرال بسم الله وزیری لوی درستیز وزارت دفاع ملی و سترپاسوال عبدالصبور قانع معین امنیتی وزارت امور داخله حضور داشتند.

این درحالی است که ناامنی و نبود زیرساخت‌‌های مورد نیاز باعث شده که ذخایر معدنی افغانستان عمدتاَ دست‌نخورده باقی مانند و تخمین زده می‌شود که تا ۱۰ هزار ذخیره معدنی از کنترول دولت خارج می‌باشد. به همین دلیل، گروه طالبان از استخراج غیرقانونی معادن ده‌ها میلیون دالر سالانه به دست می‌آورد.

تلاش برای دفع تهدیدات و محافظت از معادن افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد