آغاز-رسمی-خروج-امریکا-از-سازمان-جهانی-بهداشت

سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام امریکایی گفته است که دونالد ترامب، رییس جمهوری این کشور با ارسال در خواست رسمی به سازمان ملل متحد و کانگرس امریکا اعلام کرده که از سازمان جهانی بهداشت خارج می‌شود.

به گزارش افغان نیوز:  دونالد ترامب، رییس جمهور امریکا از آغاز انتشار ویروس کرونا، سازمان جهانی بهداشت را متهم به پحش اطلاعات نادرست در مورد ویروس کرونا کرده و اکنون خواستار خروج از این نهاد جهانی است.

سازمان ملل روز دوشنبه تایید کرد که امریکا به گونه کتبی به این نهاد اعلام کرده است که قصد خروج از سازمان بهداشت جهانی را دارد.

استفان دوجاریچ، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت: «دبیرکل در حال بررسی این خواست امریکا است تا مطمین شود تمام شرط‌ها برای خروج تامین است». به گفته او این شرایط شامل «ابلاغیه یکساله پیش از ترک و پرداخت تعهدات مالی به این سازمان»می‌باشد.

امریکا سالانه بیشتر از 400 میلیون دالر به سازمان جهانی بهداشت کمک می‌کرد و قرار است که این کشور تا ششم جولای سال 2021 میلادی از این سازمان خارج شود.

این اقدام امریکا در حالی صورت می‌گیرد که شمار مبتلایان ویروس کرونا در این کشور به 30 میلیون 54 هزار و 699 تن  و مرگ و میر ناشی از این ویروس به 132 هزار 300 نفر رسیده است.  

 

آغاز رسمی خروج امریکا از سازمان جهانی بهداشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد