آغاز-عملیات-ضدعفونی-برای-مهار-بیماری-کرونا-در-کابل

در پی شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در افغانستان، اکنون کمپاین وسیع سراسری بخاطر جلوگیری از این بیماری توسط مقام ولایت کابل و کمیته حالت اصطرار در مناطق پر مزدحم شهر کابل آغاز گردیده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد یعقوب حیدری، والی کابل امروز پنج‌شنبه( 29، جوزا ) طی یک کنفرانس خبری به رسانه ها گفت؛ کمپاین ضد عفونی سازی در پنج زون، زون مرکزی و زون های چهارگانه کابل سر از امروز آغاز و این روند تا مهار این بیماری ادامه خواهد داشت.

والی کابل بیان کرد، پس از این نقاط مزدحم شهر کابل به شمول اماکن عمومی و تعمیر های شخصی ضد عفونی خواهد شد تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود. به گفته وی، « پیش از این روند ضد عفونی شهر از سوی تیم های کوچک صورت می‌گرفت که متاسفانه از لحاظ تخنیکی موثر تمام نشد؛ از این‌رو کمیته حالت اصطرار و وزارت صحت کشور تصمیم گرفته تا نقاط مزدحم شهر و آسیب پذیر ضدعفونی شود.»

وی گفت: براساس پلان های آماده شده، قرار است امروز ساحات پل آرتل، سینمای پامیر، چوک میدان هوایی، چهاراهی برکی، قوای مرکز، قلعه فتح الله، سرک تایمنی، حلقه داخل شهر و مکروریان ضدعفونی شود. پس از آن این روند به ولسوالی های هم‌جوار کابل مانند ولسوالی های سروبی، قره‌باغ، میربچه کود و پغمان نیز ادامه خواهد یافت.

آقای حیدری اظهار داشت،« مردم به توصیه های صحی وزارت صحت عامه کشور توجه ندارند؛ از این‌رو مجبور شدیم که به صورت مسوولانه و جدی برخورد نمایم.»

از سوی هم، جنرال محمد عارف ابراهیم خیل، مدیر عمومی ضد حوادث ولایت کابل اظهارداشت که اطفایئه شهر کابل از زمان شیوع بیماری ویروس کووید -19 تاکنون سهم خود را در راستای مهار کردن این بیماری اداء کرده و اکنون نیز به همکاری کمیته حالت اصطرار و مقام ولایت نقاط مزدحم شهر کابل را ضدعفونی خواهد کرد.

این درحالی است که وزارت صحت عامه کشور اعلام کرده که در یک شبانه روز گذشته از میان یک هزارو 301 مورد مشکوک به ویروس کرونا در کشور 658 مورد مثبت تثبیت شده است که با این آمار، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 27 هزارو 337 تن رسیده است.

آغاز عملیات ضدعفونی برای مهار بیماری کرونا در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد