آغاز-مجدد-کمپاین-تطبیق-واکسن-پولیو-در-کشور

دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید که برای مصئون‌ماندن کودکان از ابتلا به ویروس پولیو، نیاز است تا کارزار تطبیق واکسن این ویروس در افغانستان دوباره آغاز شود.

به گزارش افغان نیوز: دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که کارزار تطبیق واکسن ویروس پولیو برای معافیت‌دهی کودکان در افغانستان، در جریان ماه جاری میلادی (اگست) آغاز می‌شود.

در خبرنامه‌ای که روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ اسد) از سوی یونیسف به نشر رسیده، آمده است که این کارزار حدود نصف مناطق کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کارزار تطبیق واکسین ویروس پولیو در سه ولایت کشور در ماه گذشته‌ی میلادی (جولای) آغاز شده بود. این کارزار حدود پنج ماه پیش در ماه جون به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در افغانستان متوقف شد.

اکنون یونیسف می‌گوید که برای مصئون‌ماندن کودکان از ابتلا به ویروس پولیو، نیاز است تا کارزار تطبیق واکسن این ویروس دوباره آغاز شود.

جین گوف، رییس منطقوی یونیسف در آسیایی جنوبی گفته است: «این (آغاز کارزار تطبیق واکسین پولیو) به‌خاطری است که جهان بسیار خوب می‌داند که ویروس مرز نمی‌شناسد و تا زمانی که هر کودک مصئون نشود، هیچ کودکی مصئون نیست.»

از سویی هم، دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرده است که با وجود تلاش‌ها برای تطبیق کارزار واکسن پولیو، به دلیل ممکن‌نبودن تطبیق واکسن خانه‌به‌خانه، حدود یک میلیون کودک در افغانستان شاید از این واکسین محروم باقی بمانند.

یونیسف در حالی از آغاز کارزار تطبیق واکسن پولیو در نصف مناطق کشور خبر می‌دهد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، ۳۴ مورد مثبت ویروس پولیو در افغانستان شناسایی شده است.

آغاز مجدد کمپاین تطبیق واکسن پولیو در کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد