آغاز-کارزار-تطبیق-واکسین-پولیو-در-افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل«یونیسف» اعلام کرده که کارزار تطبیق واکسین پولیو یا فلج کودکان را برای چهار روز در سراسر افغانستان راه اندازی کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد«یونیسف» امروز(دوشنبه، 22 قوس) با نشر خبرنامه‌ای گفته که قرار است 9.9 میلیون کودک از 13 تا 16 ماه جاری میلادی در سراسر افغانستان واکسن شود.

یونیسف گفته که قرار است این روند در زون شرق و جنوب‌شرق هفته آینده شروع شود.

به گفته یونیسف این چهارمین دور واکسین پولیو در سراسر افغانستان و دومین دور در مناطقی است که پیش از این روند واکسین در آن به دلیل مشکلات امنیتی تطبیق نشده بود.

داپنگ لو، نماینده سازمان صحی جهان برای افغانستان، گفته است که تلاش‌های‌شان را افزایش می‌دهند تا بتوانند کودکان بیش‌تری را در سراسر این کشور پوشش دهند.

 اما؛ لو تاکید کرده که نیاز است تا این نهاد به‌گونه دوام‌دار به ساحاتی که در سال‌های گذشته دسترسی نداشته‌اند، دسترسی پیدا کنند تا به‌گونه سریع معافیت کودکان در برابر ویروس پولیو ایجا شود.

او افزوده که برای تقویت این روند کارزار دیگری برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده و باید اطمینان حاصل شود که این کارزار به‌موقع اجرا می‌شود تا همه کودکان به واکسین پولیو دسترسی پیدا کنند.

نماینده سازمان صحی جهان برای افغانستان تصریح کرده که تاکنون افغانستان و پاکستان شاهد کم‌ترین واقعه مثبت بوده و در حال حاضر این بهترین فرصت است که این ویروس ریشه‌کن شود.

این در حالی است که براساس آمارهای این سازمان در سال جاری چهار مورد فلج کودکان در کشور گزارش شده که یک مورد آن در ولایت غزنی و سه مورد آن در ولایت کندز تثبیت شده است.

آغاز کارزار تطبیق واکسین پولیو در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد