آغاز-کمپاین-توزیع-ماسک-و-دستکش-رایگان-در-شهر-کابل

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، شبکه سراسری رشد افغانستان تصمیم دارد که توزیع ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی، ده ها هزار برگه آگاهی‌دهی و روند سم‌پاشی موتر های مسافربری را در غرب کابل آغاز کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد عارف حیدری، رئیس شبکه سراسری رشد افغانستان امروز چهارشنبه(28، حوت) طی یک کمپاین در کابل گفت که این شبکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک به بهداشت مردمی، برای یک هفته به شهروندان ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی، ده ها هزار برگه آگاهی‌دی توزیع خواهد کرد.

آقای حیدری بیان کرد، « ویروس کرونا مرگ حتمی در پی ندارد و اکثر افراد که به این ویروس مبتلا شده اند پس از مدتی علاج یافته اند؛ اما ترس و نگرانی می‌تواند مرگ تدریجی داشته باشد.»

وی افزود: ضمن در اختیار قرار دادن اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به مردم، اماکن پر رفت و آمد شهر نیز ضدی عفونی خواهد شد.

رئیس شبکه رشد افغانستان تاکید کرد؛ پنج هزار ماسک و پنج هزار دستکش در مدتی برای شهروندان در سطح شهر کابل توزیع خواهد شد.

از سوی هم، مسئولان وزارت صحت عامه کشور اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته هیچ واقعه مثبت ویروس کرونا در افغانستان ثبت نشده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه کشور امروز چهار شنبه در یک نشست خبری گفته است که این وزارت به هیچ نهادی جواز آزمایش صحی برای ویروس کرونا را نداده و صلاحیت صدور جواز را نیز ندارد، این‌که شماری از شفاخانه ها و لابراتوار های بخش خصوصی خود سرانه آزمایش های تشخیص ویروس کرونا را انجام می‌دهند، جلو آن گرفته می‌شود.

رئیس جمهور غنی طی یک فرمان، مبلغ 400 میلیون افغانی را به هدف مبارزه با ویروس کرونا، به ولایت هرات تخصیص داده است. آقای غنی همچنان در یک پیام ویدیویی به مردم هرات اطمینان داده که در مهارسازی ویروس کرونا دولت افغانستان در کنار آنان قرار دارد.

این در حالی است که تاکنون 22 واقعه مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده که بیشترین افراد مبتلا به این ویروس در ولایت هرات گزارش شده که از کشور ایران برگشته اند.

آغاز کمپاین توزیع ماسک و دستکش رایگان در شهر کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد