آغاز-کمپاین-واکسین-پولیو-در-سراسر-افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد«یونیسف» اعلام کرده است که نخستین کمپاین تطبیق واکسین پولیو یا فلج کودکان برای سال ۲۰۲۲ در افغانستان آغاز شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد« یونیسف» اعلام کرده است نخستین کمپاین تطبیق واکسین پولیو یا فلج کودکان برای سال ۲۰۲۲ در افغانستان امروز(سه‌شنبه، 28 جدی) آغاز شده است.

در این کمپاین ۹.۹ میلیون کودک زیر سن پنج سال در سراسر افغانستان واکسین پولیو و می‌شود و کمپاین تطبیق آن برای چهار ادامه دارد.

یونیسف گفته است که در سال ۲۰۲۱ کمترین میزان انتقال ویروس پولیو در افغانستان به ثبت رسیده که فرصت بی‌سابقه برای قطع انتقال ویروس پولیوی وحشی و دست‌یابی به ریشه‌کن کردن این ویروس را فراهم کرده است.

به گفته این نهاد در دو کمپاین جداگانه در ماه‌ نوامبر سال ۲۰۲۱، ۸.۵ میلیون کودک و در دسامبر همین سال هشت میلیون کودک زیر پنج سال واکسین شده‌اند.

در کمپاین واکسین ماه نومبر ۲۰۲۱ میلادی ۵٫۸ میلیون کودک زیر سن پنج سال و در کمپاین واکسین ماه دسامبر ۲۰۲۱ بیش از ۸ میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین پولیو شدند.

در سال ۲۰۲۱ چهار مورد فلج کودکان نوع WPV1 در افغانستان گزارش شد که از این‌ جمله، نخستین مورد در غزنی و سه‌ مورد دیگر در ماه‌های اکتوبر و نوامبر در قندهار به ثبت رسید.

آلیس آکونگا، نماینده یونیسف در افغانستان گفته است که این اداره برای محو پولیو و دیگر بیماری‌ها در افغانستان به کار خود ادامه می‌دهد.

داپنگ لو، مسوول دفتر سازمان صحی جهان در افغانستان گفته است: «با آغاز سال ۲۰۲۲، بهترین فرصت برای پایان‌دادن به فلج کودکان در افغانستان را در اختیار داریم».

او افزوده که برای رسیدن به این هدف، پنج کمپاین واکسین دیگر را در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده‌اند که تطبیق این برنامه‌ها برای نابودی پولیو مهم است.

این در حالی است که افغانستان و پاکستان از جمله کشورهایی اند که فلج کودکان در آن به‌گونه کامل محو نشده است.

آغاز کمپاین واکسین پولیو در سراسر افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد