آغاز-کمپاین-واکسیناسیون-حیوانات-خانگی

وزارت زراعت و مالداری کشور از آغاز کمپاین واکسیناسیون حیوانات خانگی خبر داده و می‌گوید که براساس آمار سال گذشته، نقش مالداری در عواید ناخالص بیش از ۲.۲ ملیارد دالر بوده است.

به گزارش افغان نیوز: شیرشاه امیری، معین وزارت زراعت و مالداری، امروز یکشنبه( 2، جوزا ) طی یک نشست خبری در کابل گفت که برنامه واکسیناسیون ضد بیماری حیوانی ( طبق و بروسلوز ) در سراسر کشور آغاز شده و قرار است که تنها شش میلیون دوز آن بالای حیوانات در کابل تطبیق شود.

آقای امیری گفت: مالدارانی که عضویت کوپراتیف های مولدین شیر را دارا می‌باشند، تحت پوشش قرار می‌گیرند. زیرا " طبق و بروسلوز"  یک بیماری ساری و خطرناک حیوانی است که سالانه خسارات اقتصادی هنگفتی به مالداران وارد می‌نماید.

در همین حال، سید مختار محسنی، رئیس صحت حیوانی گفت که اکنون خدمات صحت حیوانی از قبیل( واکسین، القاح مصنوعی، مبارزه با بیماری‌های مشترک حیوانی و انسان ) در تمامی ولسوالی های کشور، ارایه می‌شود. هم‌چنان در این بخش به کوچی‌ها نیز توجهاتی صورت گرفته است.

به گفته وی: 1200 کلینک حیوانی در سطح کشور برای مالداران خدمات عرضه می‌کنند. بنابراین، وزارت زراعت و مالداری به صورت بسیار جدی و گسترده در پی رشد و تقویت مالداری است.

این درحالی است که مرض کنگو، طبق و بروسلوز از جمله بیماری‌های واگیردار حیوانی است که سالانه خسارات اقتصادی هنگفتی را برای مالداران وارد می‌کنند.

آغاز کمپاین واکسیناسیون حیوانات خانگی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد