آلودگی-هوای-کابل-۳۰-درصد-کاهش-یافته-است

اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان: بررسی ها نشان می دهد که آلودگی هوای کابل ۳۰ درصد کاهش یافته، زیرا در سال گذشته ذرات معلق در هر مترمکعب ۱۵۰۰ پی‌ام۱۰ بود اما در سال جاری این رقم به ۱۰۵۰ پی ام۱۰ رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد یوسف حمیدیان، معین مالی و اداری اداره ملی حفاظت از محیط زیست، روز سه شنبه( ۲۰، سنبله) طی کنفرانس خبری گفت؛ آلودگی هوای کابل نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است، زیرا در سال گذشته ذرات معلق پی‌ام ۱۰ در هر متر مکعب ۱۵۰۰ می ام۱۰ بود و امسال این رقم به ۱۰۵۰ رسیده است.

آقای حمیدیان گفت: امروز اداره ملی حفاظت از محیط زیست تفاهمنامۀ را با وزارت حج و اوقاف امضاء کرد که به اساس آن ۳۰۰ عالم دین از سوی اداره محیط زیست آگاهی دهی میشوند تا در منابر و مساجد برای مردم اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: ۳۰۰ عالم دین بعد از این قرار است برای مردم از اهمیت محیط زیست آگاهی دهی کنند و بگویند که برای گرم نمودن منازل شان از چه نوع سوخت استفاده کننده تا محیط زیست آلوده نگردد.

از سوی هم آقای عرب، معین مالی و اداری وزارت حج و اوقاف تعهد سپرد که برای حفاظت از محیط زیست با اداره ملی محیط زیست همکاری می کند.

کابل یکی از پایتخت های است که سطح آلودگی محیط زیست بسیار بلند بوده و با گذشت هر روز میزان نگرانی مردم از این ناحیه بیشتر می شود.

آلودگی هوای کابل ۳۰ درصد کاهش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد