آلودگی-هوای-کابل،-نگرانی-نمایندگان-مجلس-را-برانگیخت

شماری از نمایندگان مجلس با ابراز نگرانی از آلودگی هوای شهر کابل می گویند که زمینه استفاده از انرژی پاک صرف برای پولداران فراهم می باشد؛ اما مردم مجبورند از مواد مضر برای گرمایش خانه های شان استفاده نمایند.

به گزارش افغان نیوز: نادر شاه بحر نماینده مردم ولایت غور در پارلمان کشور امروز شنبه(8، جدی) گفت؛ آلودگی محیط زیست یکی از خطرناکترین تهدید برای باشندگان شهر کابل است که در هر خانه یک یا دو فرد به دلیل آلودگی محیط زیست بیمار اند. زیرا برق کافی برای گرمایش وجود ندارد و تنها چند وکیل و وزیر میتواند از انرژی پاک استفاده کنند و دیگران توان استفاده از آن را ندارند.

در همین حال عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان گفت که از یک طرف آلودگی محیط زیست یکی از تهدید های جدی برای صحت باشندگان کابل می باشد و از سوی دیگر مردم مجبور اند که از مواد ارزان برای گرمایش خانه های شان استفاده کنند.

این نمایندگان مجلس از مسوولان مربوطه خواستند تا در مورد کاهش آلودگی هوا در شهر کابل اقدام های عاجل روی دست بگیرند و مردم را از مرگ تدریجی نجات دهند.

آلودگی هوا عبارت است از حضور مواد در اتمسفر آزاد که معمولاً ناشی از فعالیت انسان است. این مواد در غلظت و زمان معین تحت شرایط خاص در رفاه، بهداشت یا سلامتی انسان اختلال ایجاد می‌کنند. آلودگی هوا عبارت است از غلظت زیاد مواد خارجی در هوا که بر انسان اثر سوء گذاشته و سلامتی او را به مخاطره می‌اندازد.

این درحالی است که شهرى که جمعیت آن حدود ۴-۵ میلیون تن تخمین زده شده است، داراى ٢٢ ناحیه بوده و به طور اوسط در هر کیلومتر مربع آن ٧٩٠٧ تن زندگى می‌کنند. روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۴ شهر کابل را به عنوان پنجمین شهر رو به رشد در جهان شناسایى کرده است.

آلودگی هوای کابل، نگرانی نمایندگان مجلس را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد