آمار-تکان-دهنده-از-شیوع-ویروس-کرونا-در-میان-نیروهای-امنیتی

وزارت امور داخله کشور در واکنش به گزارشی مبنی بر مصاب‌شدن ۵۰ درصد نیروهای امنیتی و دفاعی به ویروس کرونا اعلام نموده که آمار ارایه شده صحت نداشته و اقدامات پیش‌گیرانه به گونه‌ی سراسری ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز: اخیراً گزارشی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در صفوف قوای ملی امنیتی و دفاعی افغانستان به نشر رسیده که از سوی سکتور امنیتی و دفاعی کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وزارت امور داخله، امروز چهار شنبه(7، جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که براساس ارزیابی ما آمار ارایه شده در گزارش متذکره مبنی بر مصاب‌شدن ۵۰ درصد نیروهای امنیتی و دفاعی به ویروس کرونا صحت ندارد.

اعلامیه افزوده است که رهبری سکتور امنیتی و دفاعی پیش از شیوع ویروس کرونا(کووید-۱۹) اقدامات پیش‌گیرانه و عملی را از طریق صدور هدایات و رهنمودهای خاص، تدابیر جدی وقایوی و پیشگیرانه در تمام قرارگاه ها و جزوتام های عملیاتی و حمایوی روی دست گرفت و تطبیق آن به گونه‌ی سراسری ادامه دارد.

در اعلامیه آمده که با بررسی و اقدامات انجام‌یافته‌ بخش های صحی نیروهای دفاعی و امنیتی و گذشت چند ماه پس از شیوع ویروس کرونا، آسیب پذیری این نیروها را در کمترین حد نگهداشته شده است.

همزمان نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در تسهیل شرایط کاری کارمندان صحی، آگاهی دهی و مقابله با این ویروس همکار سایر بخش های ارایه خدمات به شهروندان بوده است.

نیروهای دفاعی و امنیتی به گونه دوامدار با ماموریت حمایت قاطع در تعامل است و همکاری در سطوح مختلف و به خصوص در بخش های آموزش و مشوره با حفظ تمام تدابیر وقایوی جهت تامین امنیت، صلح پایدار و شکست و نابودی تروریستان همچنان ادامه خواهد یافت.

این درحای است که روزنامه‌ی نیویارک تایمز به تازگی گزارش کرده است که به باور وزارت دفاع ایالات متحده‌ی امریکا (پنتاگون)، دست‌کم 50 درصد نیروهای امنیتی افغانستان به احتمال زیاد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

چند مقام امنیتی امریکایی به نیویارک تایمز گفته‌اند که این امر سبب شده است که هر گونه آموزش و عملیات مشترک بین نیروهای امریکا و نیروهای افغان متوقف شود.

به نقل از گزارش، بخش بزرگی از تلاش‌های جنگ امریکا به‌ویژه عملیات در برابر جنگ‌جویان گروه داعش در شرق افغانستان متوقف شده، اما حملات هوایی علیه این گروه همچنان ادامه دارد.

نیویارک تایمز همچنان گزارش کرده است که به عنوان بخشی از توافق صلح، ارتش امریکا در حال بستن چندین پایگاه‌شان در افغانستان هستند، اما گسترش ویروس کرونا همچنان باعث بسته شدن پاسگاه‌های کوچک‌تر عملیات ویژه شده است.

آمار تکان دهنده از شیوع ویروس کرونا در میان نیروهای امنیتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد