آمریکا-پناهگاه-های-هراس-افکنان-را-در-بیرون-از-افغانستان-هدف-قرار-میدهد

جنرال جان نیکلسون می گوید که در فصل آینده جنگ، نیروهای خارجی مستقر در افغانستان تلاش میکند فشار بیشتری به گروه های هراس افکن وارد کند و پناهگاه های این گروه ها را در بیرون از افغانستان هدف قرار میدهد.

به گزارش افغان نیوز: به نقل از طلوع نیوز: نیکلسون فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید که فشار آوردن بر گروه‌های هراس افگن در میدان‌های جنگ افغانستان یکی از اهداف اصلی این نیرو ها است.

وی همچنان گفته که در سال آینده کمک های هوایی شان را به نیروهای نظامی افغانستان دو برابر می سازد.

جنرال جان نیکلسن: «در سال آینده ما حمایت هوایی را از نیروهای دولتی افغانستان دو برابر می سازیم، زیرا ما امکانات بیشتر از جمله چرخ‌بال‌های بلک‌هاک را در اختیار این نیروها می‌گذاریم. این روند چندین سال را دربر خواهد گرفت و علت آن این است که خلبانان این چرخ‌بال‌ها ومهندسان باید درست آموزش داده شوند".

قابل ذکر است که بر اساس یک تحقیق در سال 2017 میلادی، حملات هوایی در افغانستان یکی از عاملین اصلی افزایش تلفات افراد ملکی بوده است.

انتظار می‌رود که با دو برابر شدن پشتیبانی هوایی نیروهای امریکایی در فصل آینده جنگ، وضعیت میدان‌های نبرد افغانستان گواه تغییراتی باشد.

آمریکا در چهار سال آینده چهار میلیارد دالر به نیروهای هوایی افغانستان کمک کند؛ کمک‌هایی که در بر گیرنده خریداری هوا پیما‌ها، چرخ‌بال‌ها و آموزش خلبانان و مهندسان نیروهای هوایی کشور خواهد بود.

آمریکا پناهگاه های هراس افکنان را در بیرون از افغانستان هدف قرار میدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد