آمریکا-چهار-چرخبال-دیگر-به-افغانستان-کمک-کرد

مقامات آمریکایی از تحویل چهار چرخبال دیگرنوع ام دی-۵۳۰ به نیروی هوایی افغانستان در راستای تجهیز این نیروها خبر می دهند.

به گزارش آژانس افغان خبر: بیل آشفورد فرمانده تیپ ۴۳۸ نیروی هوایی آمریکا می گوید؛ نیروی هوایی آمریکا در هفته جاری چهار چرخبال جنگی را به افغانستان تحویل داده است که توانایی شلیک راکت یا مسلسل کالیبر ۵۰ را دارا می باشد.

وی افزود: این نوع چرخبال در طول روز چندین ماموریت را می‌تواند در افغانستان انجام دهد و اغلب برای اسکورت هوایی نماینده‌ها و عملیات نیروهای امنیتی افغانستان استفاده می‌شود.

این درحالی است که  انتظار می‌رود با پیوستن چرخبال های مک‌دانل داگلاس به نیروی هوایی کشور، توان رزمی  نیروزهای نظامی و امنیتی در مقابله با تهدیدات دشمن افزایش یابد.

نیروی هوایی کشور، سال گذشته 6 فروند چرخبال جنگی MD-530s را با همکاری فرماندهی هوایی ناتو در کشور و تیپ ۴۳۸ ام برون‌ مرزی نیروی هوایی آمریکا دریافت کردند.

وزارت دفاع آمریکا قراردادی به‌ارزش ۴۴.۲ میلیون دالر را با شرکت صنایع هوایی مک‌دانل داگلاس در سال گذشته امضا کرد تا بسته تسلیحاتی را برای چرخبال های MD-530F طراحی و ارائه کند که به ‌تازگی به ناوگان هوایی افغانستان اضافه شده است.

چرخبال های MD-530F برای عملیات‌ در ارتفاع زیاد و یا آب و هوای بسیار گرم طراحی شده‌اند که رقیق بودن هوا در این شرایط بخشی از توان این چرخبال ها را می‌کاهد.

سال گذشته مقامات پنتاگون گفته‌‌ بودند که تا ۴ سال آینده ۶۰ چرخبال نظامی آمریکایی مدل MD-530F را به افغانستان تحویل خواهد داد که در حال حاضر فقط ۶ دستگاه از این نوع چرخبال در کشور وجود دارد.

آمریکا چهار چرخبال دیگر به افغانستان کمک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد