جامعه-جهانی-برای-آوردن-صلح-و-ثبات-در-افغانستان-صداقت-ندارند

شماری از نمایندگان مجلس سنا کشور می‌گویند؛ امریکا و جامعه جهانی برای آوردن صلح و ثبات در افغانستان صادق نیستند و این کشور را به یک مکان خطرناک تبدیل کرده است.

به گزارش افغان خبر؛ محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا گفته است؛ منافع و سیاست‌های کلان آمریکا موجب شده که افغانستان را به همین شکل و در حالت جنگ نگاه دارد؛ دیروز اگر طالب را به وجود آوردند امروز داعش و فردا یک گروه دیگر را به وجود می‌آورد تا زمینه حضور خود را در افغانستان مهیا کند.

در همین حال چندی پیش باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا پیش از آن افغانستان را یک مکان خطرناک خوانده بود و از این بابت ابراز نگرانی کرده بود.

این در حالیست که وزیر دفاق امریکا در پی کشته شدن یک سرباز امریکایی در ولایت هلمند گفته است افغانستان هنوز جای خطرناکی است و ما کار سختی در این کشور پیش رو داریم.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا بیان داشته است؛ با اینکه نیروهای افغان پیشرفت زیادی در تأمین امنیت کشورشان داشته اند اما کار سختی پیش رو داریم.

وی افزود: آمریکا با دولت افغانستان و هم‌پیمانانش در ناتو در ارتقای قابلیت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان همکاری می‌کند.

این همه در حال است که ناامنی از آغاز حکومت وحدت ملی بیشتر شده است و اکنون در 15 ولایت کشور جنگ بین گروه‌های مخالفین دولت و نیروهای امنیتی جریان دارد.

جامعه جهانی برای آوردن صلح و ثبات در افغانستان صداقت ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد