آموزش-روش‌های-جلوگیری-از-سرایت-آنفولانزای-مرغی

برنامه‌ی ملی باغداری و مالداری، به خاطر جلوگیری از آسیب‌های جانی و مالی بیماری آنفولانزای مرغی، در بسیاری از ولایت‌های کشور، برنامه‌های آموزشی را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در چارچوب برنامه‌ی ملی باغداری و مالداری خود، به ۷۰ تن در مرکز و ولسوالی‌های ولایت کندز، درباره‌ی بیماری آنفولانزای مرغی و چگونه‌گی ساخت فارم‌های مرغداری مصون، معلومات داد.

چگونگی سرایت این بیماری، نوعیت بیماری، نشانه‌ها، کنترول و جلوگیری از آنفولانزا، روش‌های محافظت زیستی، اساسات انتخاب محل مصون برای ساخت فارم‌های مرغداری از مواردی بود که در این برنامه‌های آموزشی، به مستفید شونده‌گان آموزش داده شد.

این گونه آموزش‌ها، باعث جلوگیری از سرایت بیش‌تر این بیماری به نقاط دیگر می‌شود و مرغداران را یاری می‌رساند تا هم خود، دیگران و هم مرغان‌شان را مصون داشته باشند.

برنامه‌ی ملی باغداری و مالداری، به خاطر جلوگیری از آسیب‌های جانی و مالی این بیماری، در بسیاری از ولایت‌های کشور، برنامه‌های آموزشی را راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است که بیماری آنفولانزای پرنده‌گان یک بیماری کشنده‌ی ویروسی است که به گونه‌ی بسیار حاد سیر کرده، به شدت ساری و کشنده می‌باشد.

آموزش روش‌های جلوگیری از سرایت آنفولانزای مرغی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد