احتمال-حمله-گروهی-طالبان-بر-ولایت-دایکندی

مقام های محلی دایکندی از احتمال حمله گروه طالبان بر این ولایت خبر داده و می گویند که اگر مسوولان امنیتی توجه جدی نکنند، رویداد غزنی تکرار خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: ذکریا هاشمی عضو شورای ولایتی دایکندی، روز چهارشنبه( ۷ سنبله) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ ولسوالی های پاتو، کجران، میرامور و ناومیش از ناامن ترین ولسوالی های دایکندی می باشد که هفته گذشته ولسوالی پاتو مورد حمله گروهی طالبان قرار گرفت اما با مقاومت و خیزش مردمی این حمله ناکام و به عقب رانده شد.

آقای هاشمی تصریح می کند؛ دایکندی یکی از ولایات های است که از توجه حکومت مرکزی محروم بوده و نیروی پولیس آن با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه می باشد، درحالیکه مخالفان مسلح که قصد حمله بر این ولایت را دارند، با سلاح های پیش رفته و سنگین مجهز هستند.

این عضو شورای ولایتی هشدار داد، در صورتی که حکومت مرکزی برای تجهیز نیروی پولیس این ولایت توجه و رسیدگی نکند؛ نیروهای امنیتی این ولایت به تنهایی و با امکانات کمی که در اختیار دارند نمی توانند در مقابل مخالفان مقاومت کنند.

وی همچنان خاطر نشان ساخت؛ ولایت دایکندی با عدم حضور اردوی ملی نیز دچار بوده که تنها تعدادی اندکی از نیروهای اردوی ملی در ولسوالی کجران دیده می شود و حتی در مرکز این ولایت نیز یک فردی از اردوی ملی وجود ندارد.

این درحالی است که علی اکبر ناطقی سخنگوی والی دایکندی با رد احتمال حمله گروهی طالبان بر این ولایت افزود که عده ای مغرض با شایعه پراگنی و سو استفاده از نابسامانی ها به دنبال پیشبرد مقاصد خویش هستند.

آقای ناطقی علاوه کرد که طالبان نمی توانند در برابر مقاومت نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی ایستادگی نمایند؛ طوری که بازرسی ها و همچنان اطلاع رسانی های رویدادهای مشکوک باعث امنیت سراسری و دایمی در این ولایت شده است.

سخنگوی ولایت دایکندی نبود اردوی ملی در این ولایت را تایید کرد و گفت که برنامه های ایجاد کندک و افزایش نیرو، یکی از برنامه های جدی حکومت برای ولایت دایکندی می باشد.

این درحالی است که قبل از رویداد غزنی نیز مقامات حکومتی می گفتند، مخالفان مسلح توان تصرف شهر را نداشته و در برابر نیروهای امنیتی نمی توانند مقاومت کنند، اما چندی پس از این اطمینان، حملات گروهی طالبان شهر غزنی را به خرابه مبدل نمود.

احتمال حمله گروهی طالبان بر ولایت دایکندی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد