پلان-حکومت؛-ایجاد-بیزهای-امنیتی-در-ولایت-غزنی

برخی از مسوولان غزنی می گویند که پوسته های امنیتی در مسیر راه ها کارساز نبوده و اکنون حکومت پلان دارد تا برای تامین امنیت این ولایت ۸ تا ۹ بیز امنیتی را که حدود۹۰ تن گنجایش دارد، ایجاد نماید.

به گزارش افغان نیوز: غلام سخی زابلی عضو شورای ولایتی غزنی، روز سه شنبه( ۱۳ سنبله) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ حکومت پلان دارد تا با تشکیلات و قوت های بیشتر امنیتی در برابر طالبان این ولایت تصامیم بزرگتری اتخاذ نماید.

زابلی تصریح کرد با این که حکومت تصمیم ایجاد بیزهای امنیتی را روی دست دارد اما نسبت به گروه های مخالف مسلح بسیار ضعیف عمل می کند.

وی افزود؛ گروه طالبان به دلیل تلفات سنگینی که در حمله غزنی داشت هنوز نتوانسته نیروی کافی برای تجدید قوای خود جمع آوری کند، بنابراین اگر خسارات جنگ قبلی نمی بود تاکنون طالبان با این ضعفی که حکومت دارد، می توانستند غزنی را بیشتر صدمه بزند.

این عضو شورای ولایتی غزنی هشدار داد؛ اگر تا ۱۵ الی ۲۰ روز دیگر حکومت نتواند قدرت های خود را به مخالفان نشان ندهد، آنان از امکانات و زمانی که در اختیار دارند می توانند تجدید نیرو کرده بار دیگر غزنی را به سرنوشت جنگ قبلی دچار کند.

از سوی هم نصیر احمد فقیری عضو دیگر شورای ولایتی غزنی بر ناامنی ها و نگرانی های مردم تاکید نموده گفت؛ طالبان مردم را اخطار داده تا ساحه را ترک کنند، در غیر‌ آن حملات بالای مردم نیز صورت خواهد گرفت.

آقای فقیری علاوه کرد؛ از سوی هم طالبان با ارسال پیام از مردم این ولایت خواسته اند تا مبلغی را به عنوان عشر و زکات برای آنان جمع آوری نمایند.

وی همچنان یادآور شد که طالبان با حفر جاده های مواصلاتی بین ولسوالی های چغتو که ۵ ولسوالی را به مرکز وصل می کند و نیز مسیر خواجه عمری، رفت و آمد را از بین برده تا کمک ها از مرکز به ولسوالی ها انتقال داده نشود.

این عضو شورای ولایتی اضافه کرد؛ طالبان برنامه تخریب جاده قره باغ به مرکز را نیز زیر کار دارد تا به این وسیله تمامی ارتباطات مردم را قطع کند.

نصیر احمد فقیری در حالی به این موضوع اشاره دارد که به گفته وی، در چند روز گذشته تجمعات طالبان در غزنی یک بار دیگر از سر گرفته شده و با قطع شبکه های مخابراتی و برق نشان دادند که یک بار دیگر برنامه حمله بر این ولایت را روی دست دارند.

 "گزارش از حبیبه حبیبی"

پلان حکومت؛ ایجاد بیزهای امنیتی در ولایت غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد