ادویه-جات-بی-کیفیت،-بزرگترین-معضل-صحی-در-افغانستان

رییس جمهور غنی خاطرنشان کرد که بزرگترین مشکل در کشور، ادویه جات بی کیفیت است و وزارت صحت عامه باید در این رابطه توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس با رهبری وزارت صحت عامه به هدف جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا، گفت که برای ولایت هرات باید اقدامات بیشتر صورت گیرد و به منظور جلوگیری، مهار و مبارزه با ابعاد مختلف شیوع احتمالی این ویروس در ولایت هرات به یک سلسله اقدامات عاجل نیاز است که حکومت بخاطر آن ۴۰۰ میلیون افغانی را اختصاص داده است.

رئیس جمهور به ارگان های مربوطه هدایت داد که به منظور کنترل و نظارت مصارف از بودجه متذکره، شورای عالی ایجاد گردد.

وی خاطرنشان کرد که به هدف جلوگیری و مهار شیوع احتمالی ویروس کرونا، پلان عملیاتی خاص ترتیب و برای هر مرحله احتمالی، باید آمادگی های اختصاصی وجود داشته باشد. همچنان آسیب پذیری های اقتصادی واضح شود، بخاطر تشخیص ویروس کرونا، نه تنها به شهرها بلکه بیرون از شهرها نیز توجه صورت گیرد.

آقای غنی گفت که به قوای بشری توجه بیشتر شود، کادرها تحت آموزش قرار گیرند و درقسمت آگاهی عامه کار بیشتر صورت گیرد.

محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که بزرگترین مشکل در کشور، ادویه جات بی کیفیت است و وزارت صحت باید در این رابطه توجه ویژه داشته باشد. وی به وزارت صحت عامه هدایت داد که وضعیت تمام شفاخانه های دولتی و غیردولتی را مورد بررسی قرار دهد و مشکلات آنان را در بخش های گوناگون شناسایی نماید.

رئیس جمهور غنی در اخیر صحبت هایش گفت که وزیر صحت عامه در هر لحظه که نیاز داشته باشد به منظور اقدامات عاجل می تواند با وی در تماس شود تا اقدامات فوری انجام و اجراات تسریع گردد.

در همین حال، داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه گفت که معین و یک تیم کاری این وزارت از چند روز بدینسو در ولایت هرات هستند تا وضعیت را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند و تلاش می نمایند به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا، خدمات صحی را تسریع بخشند.

ادویه جات بی کیفیت، بزرگترین معضل صحی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد