ارتباط-مهاجم-انتحاری-با-دکانداران-حوزه-نهم-کابل

فرمانده گارنیزیون کابل در پیوند به حمله انتحاری روز پنجه شنبه(۱۴ جدی) به رسانه ها گفت که احتمال دارد دکانداران مشروب فروش با یک شبکه تروریستی فعال در این محل، ارتباط داشته باشند و ما این مورد را تحقیق می کنیم.

به گزارش افغان نیوز: یک حمله کننده انتحاری، عصر روز پنجشنبه 14 جدی خود را در بین تظاهرکنندگان و پولیس در سه راهی بنایی شهر کابل منفجر کرد که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، 20 تن کشته و نزدیک به 30 تن دیگر زخمی شده‌اند. هر چند مقام‌های امنیتی این آمار را تایید نکرده‌اند و گفته‌اند که 13 تن کشته و 18 تن زخمی شده‌اند.

افضل امان، فرمانده گارنیزیون کابل در پی این انتحاری به رسانه‌ها گفته است که احتمال این وجود دارد که دکانداران سه‌راهی بنایی با یک شبکه تروریستی فعال در این محل،  ارتباط داشته باشند. به گفته‌ی او، دکانداران سه‌راهی بنایی محله مکروریان مشغول کسب و کار فروش "مواد مخدر و مشروبات الکلی" بودند.

آقای امان همچنین گفته که روز گذشته زمانی که نیروهای گارنیزیون و ماموران مبارزه با مواد مخدر برای بستن مغازه‌های مشروبات الکلی عملیاتی را به راه انداختند، مغازه‌داران با این نیروها درگیر شدند و به دنبال کشته شدن یکی از آنها تظاهرات کردند.

هر چند دکانداران این ادعاها را رد کردند اما بعد از آن‌که یک تن کشته و یک تن دیگر زخمی شدند تظاهرات به خشونت کشیده شد و معترضان خشمگین یک موتر پولیس را نیز به آتش کشیدند. در این زمان یک حمله کننده انتحاری خود را به محل تجمع نزدیک و منفجر کرد.

خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که نیروهای امنیتی از مغازه‌هایی که صاحبان آنها متهم به فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی شده‌اند، شماری کمربند انتحاری نیز به دست آورده‌اند، اما آقای امان گفت حالا "زود" است که در این مورد اظهار نظر کند.

او افزود که چند تن به دنبال این رویداد دستگیر شده، ولی توضیح بیشتری درباره آنها نداد.

همچنین سالم احساس، فرمانده پولیس کابل با تاکید بر "رابطه نزدیک و مستقیم" بین تروریسم و مواد مخدر، گفت که احتمال ارتباط بین فروشندگان مشروبات الکلی و شبکه‌های تروریستی را رد نمی‌کند و افزود که تیم‌های امنیتی و اطلاعاتی در این مورد تحقیق می‌کنند.

در اعلامیه‌ی شورای امنیت ملی نوشته شده است که تروریستان و حامیان آنان تحمل پیشرفت و عظمت ملت با تدبیر و نیروهای پر افتخار افغانستان را ندارند.

مسئولیت این حمله تروریستی را گروه داعش به عهده گرفته است.

مسئولیت حمله تروریستی هفته پیش در غرب کابل را نیز گروه تروریستی داعش برعهده گرفته بود که در نتیجه آن نزدیک به 50 تن کشته و 80 تن دیگر زخمی شدند.

ارتباط مهاجم انتحاری با دکانداران حوزه نهم کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد