اروپا-با-موج-جدید-کرونا-دست-و-پنجه-نرم-می‌کند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اتحادیه اروپا وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در ده کشور اروپایی را بسیار نگران‌کننده دانسته است.

به گزارش افغان نیوز؛ گزارش‌ها می‌رسانند که دو کشور اسلوونی و استونی به نسبت جمعیت شان بالاترین میزان ابتلا به کووید را دارا هستند.

این مرکز همچنین از کشورهای کرواسی، بلغارستان، بلژیک، هلند و یونان هم به عنوان کشورهایی با درصد بالای ابتلا نام برده است.

مارک روته، نخست‌وزیر هلند قرار است اولین قرنطینه زمستان را در این کشور به اجرا بگذارد.

براساس گزارش رسانه‌های هلند، دولت موقت موافقت کرده که قرنطینه‌ای سه هفته‌ای از امروز به اجرا در آید. براساس این قرنطینه، فروشگاه‌های غیرضروری، کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها باید در ساعت ۱۹.۰۰ بسته شوند.

ورزش‌های حرفه‌ای پشت درهای بسته انجام خواهد شد که این شامل دیدار مقدماتی جام جهانی فوتبال هلند در مقابل نروژ در سه شنبه (۱۶ نوامبر) می‌شود. قرار است تصمیمات نهایی در مورد فعالیت سالن‌های تئاتر و سینماها هم بعدا گرفته شود.

بخش اعظم اروپا در حال حاضر درگیر افزایش شمار مبتلایان به کووید است که بخشی از آن به میزان کم واکسیناسیون در چندین کشور مربوط می‌شود.

در حال حاضر، پرتغال با ۸۸ درصد و اوکراین با ۱۰ درصد بالاترین و پایین ترین میزان واکسیناسیون کشورهای اروپایی را دارا هستند. انتظار می‌رود که در اتریش محدودیت‌هایی برای افراد واکسینه نشده اعمال شود.

به گفته وزیر بهداشت؛ این محدودیت‌ها از روز دوشنبه (۱۵ نوامبر) در ابتدا در ایالت‌های سالزبورگ و اوبراسترایش (اتریش علیا) اعمال می‌شود.

این درحالی است که در نروژ هم قرار است اقداماتی سراسری برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به کووید به اجرا درآید.

اروپا با موج جدید کرونا دست و پنجه نرم می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد