ارگ-وقوع-انفجار-در-قندهار-و-کابل-را-جنایت-ضد-بشری-خواند

ارگ ریاست جمهوری در پیوند به وقوع انفجارها در ولایت‌های کابل و قندهار و تلفاتی ناشی از آن، اعلام نموده که حملات تروریستی بالای مردم عام و تاسیسات عام المنفعه، جنایت نابخشودنی و ضد بشری است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ که امروز دو شنبه(20، اسد) به نقل از رییس جمهور غنی منتشر شده، آمده است که با تاسف فراوان روز گذشته در منطقه شین نري ولسوالی ارغستان کندهار و در منطقه کمپنی مربوط ناحیه پنجم شهر کابل در اثر انفجار ماین های تعبیه شدۀ دشمن، شماری از هموطنان ما شهید و زخمی شدند.

رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن این رویدادهای دهشت افگنانه، گفت که حملات تروریستی بالای مردم عام و تاسیسات عام المنفعه، جنایت نابخشودنی و ضد بشری است.

آقای غنی مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های قربانیان رویدادهای متذکره ابراز می کند، به شهدا بهشت برین و به مجروحین صحتمندی کامل تمنا دارد.

این درحالی است که مسوولان محلی در قندهار می‌گویند که شمار تلفات انفجارها در ولسوالی ارغستان این ولایت به 17 نفر رسیده است.

این انفجارها ناوقت دیروز (یکشنبه 19 اسد) در مناطق "شین‌نری و تاجاو" ولسوالی ارغستان این ولایت به وقوع پیوسته اند.

در همین حال، فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که در نتیجه انفجار بر یک موتر هایلکس در مربوطات حوزه نهم امنیتی شهر کابل دو تن زخمی شده‌اند. این انفجار حوالی ساعت 8 صبح امروز دوشنبه (20 اسد) در منطقه مکروریان چهارم رخ داده است.

جمال ناصر بارکزی سخنگوی فرماندهی پولیس قندهار گفت که این ماین‌ها توسط "جنگجویان طالبان" جاسازی شده بود که که از غیرنظامیان قربانی گرفته است.

قابل ذکر است که دیروز یک‌شنبه (19 اسد) نیز در منطقۀ کمپنی در غرب شهر کابل یک انفجار در یک کراچی دستی رخ داد. پولیس کابل گفته که در این رویداد نیز 2 غیرنظامی به شمول یک زن کشته و 5 سرباز امنیتی زخمی شدند.

ارگ وقوع انفجار در قندهار و کابل را جنایت ضد بشری خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد