روش-جدید-طالبان-برای-تسلط-بر-نهادهای-خصوصی

رهبران طالبان به تازگی فیصله کرده‌اند که تمامی نهادها و موسسات شخصی در سراسر کشور باید به منظور اعمال نفوذ شان ثبت شوند تا هیچ نهادی نتواند علیه افغانستان و اسلام کار کند.

به گزارش افغان نیوز: رویترز به نقل از ذبیح الله مجاهد، سخنگوی شاخه نظامی طالبان نوشته است که مسئولان طالبان متوجه شده اند که برخی از شرکت ها، موسسه های غیرحکومتی، دولتی و سازمان های ملی و بین المللی خلاف خواسته مردم افغانستان فعالیت دارند.

 سخنگوی طالبان گفته که رهبری این گروه تصمیم گرفته تا تمام این نهادها را ثبت و بر فعالیت شان نظارت کند: «ما نمی گذاریم هیچ آژانسی علیه خواسته های افغانستان، اسلام... ما کار کند. پس ما می خواهیم که همه شان را ثبت کرده و در مورد فعالیت های شان معلومات داشته باشیم.»

در همین حال، رهبر طالبان با نشر پیام عیدی خطاب به جنگجویان این گروه گفته است که در آستانه حاکمیت نظام اسلامی رسیده‌ایم و باید صف‌های خود را قوی‌تر و منظم‌تر و وحدت و همبستگی‌تان را محکم‌تر بسازید.

از سوی هم، وزیران خارجه افغانستان، چین، پاکستان و نیپال طی یک نشست چهارجانبه خواهان تأمین آتش‌بس در افغانستان شدند.

ارگ ریاست جمهوری در پیوند به تلفات افراد ملکی اعلام نموده که طالبان از مردم و قریه جات به عنوان سپر استفاده کرده و از آنجا بر مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی ما حمله می کنند.

این دستور طالبان دقیقا زمانی صادر می شود که حکومت افغانستان و مسئولان طالبان در حال گرفتن آمادگی ها برای برگزاری مذاکرات صلح بین الافغانی هستند؛ مذاکراتی که انتظار می رود به خشونت ها در این کشور جنگ زده پایان دهد.

روش جدید طالبان برای تسلط بر نهادهای خصوصی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد