استادان-و-شاگردان-مدارس-دینی-بایومتریک-می‌شوند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که تمام استادان و شاگردان۳۶۲ مدرسه در شهر کابل و ۱۳۰ مدرسه دینی در ولسوالی ها باید بایومتریک شوند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز چهار شنبه(28، عقرب) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که از سه صد و شصت و دو مدرسه در شهر کابل و ۱۳۰ مدرسه دینی در ولسوالی ها خواسته شده است که تمام استادان و شاگردان خود را تابع بایومتریک نمایند.

معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که بریاست احصاییه مرکزی گفته شد که این کار را در اولویت قرار بدهد و از مدارس ما نباید سو استفاده شود.

صالح مدعی است که خوشبختانه در بیست و چهار ساعت گذشته، کابل گواه کدام حادثه عمده جنایی نبوده و تا اکنون سطح کامیابی ما در امر مهار جرم نوزده در صد است.

معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که از جمله سه هزار و شش صد مجرم که توسط مردم شناسایی و درج جدول میثاق امنیتی شده اند تا اکنون هفت صد ده نفر دستگیر گردیده اند.

وی همچنان افزوده که براساس گزارش آمرین حوزه؛ شماری از جرم پیشه گان که اسم های‌شان در جدول ثبت اند و این جداول مسجد به مسجد توزیع گردیده است، فرار کرده اند. شماری حتا به خارج از کشور فرار کرده و بعضی های‌شان به ولایات رفته اند. اما اکنون هماهنگی ما به ولایات نیز بهبود یافته و فضای کل کشور را بالای جنایت پیشه تنگ و تنگ تر خواهیم ساخت.

آقای صالح می‌گوید: اطلاعات تایید ناشده این است که شرکت های بلتی بنابر سنت دیرینه ای کارشان هیچ چیز را باز نمی‌کنند و تروریستان ازین خلای امنیتی بارها استفاده کرده و مواد ممنوعه را از پاکستان به شهر کابل انتقال میدهند.

امرالله صالح گفت که ۹۴ شرکت بلتی در شهر کابل فعالیت دارد و امروز از تمامی آنان خواسته شد که بصورت عاجل خود را در وزارت مالیه ثبت و راجستر نموده و تابع مالیه گردند و در عین حال وقتی جنس را انتقال میدهند بارنامه داشته باشد.

بلتی به شرکت های انتقالاتی گفته میشود که جنس را از حالت عمده تبدیل به  محموله های کوچک می نمایند و بعد وارد کشورمیسازند.

استادان و شاگردان مدارس دینی بایومتریک می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد