استخبارات-منطقه-نمی‌خواهند-شمال-افغانستان-امنیت-داشته-باشد

والی قبلی ولایت لغمان می‌گوید؛ استخبارات منطقه نمی‌خواهند که شمال افغانستان امنیت داشته باشد و از طریق شمال کشور میخواهد به اهداف شان دست یابند.

فضل الله مجددی والی پیشین لغمان در یک مصاحبه اختصاصی به آژانس افغان خبر گفت؛ کسانی که سال‌ها در وزیرستان پاکستان جنگ و پیکار میکردند، بیشتر انها باشندگان کشورهای ازبکستان و دیگر کشورهای آسیایی مرکزی بودند که با نا امن سازی شمال افغانستان میتوانند راحتتر به خانه ها وکشور شانرفت و آمد کنند.

آقای مجددی بیان داشت؛ اختلاف دو رهبر آقایان داکتر عبدالله و اشرف غنی به نفع کشور نیست و باید این دو نفر به اختلافات خود هرچه زودتر پایان دهند. او افزود؛ در حال حاضر در 15 ولایت کشور جنگ جریان دارد و اختلاف رئیس جمهور و رئیس اجراییه زمینه سقوط کشور را فراهم میکند.

او بیان داشت؛ در چهارده سال گذشته وضعیت امنیتی به این حد خراب نبوده است که اکنون خراب است.

مجددی افزود؛ مدیریت جنگ ضعیف است و باید مسئولان امنیتی در مورد مدیریت جنگ با دشمن افغانستان تجدید نظر کنند. او خاطر نشان ساخت؛ نیروهای امنیتی در مقابل دشمن اتحاد ندارند و تا زمانی که پراکندگی بین نیروهای امنیتی جریان داشته باشند وضعیت امنیتی کشور بهتر از این نخواهد شد.

والی قبلی لغمان از حکومت وحدت ملی خواست که به اختلافات خودشان پایان دهد و کشتی سرگردان مردم را بیشتر از این سرگردان نکند.

اختلاف رئیس جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت، پس از ان شدت گرفت که توافق نامه حکومت وحدت ملی عملی نشد.

استخبارات منطقه نمی‌خواهند شمال افغانستان امنیت داشته باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد